W Warszawie odbyło się niedawno spotkanie, w trakcie którego firma Deutsche Post DHL zaprezentowała wyniki globalnego badania handlu internetowego „Global e-Tailing 2025”.
Przeprowadzone z inicjatywy Deutsche Post DHL badanie „Global e-Tailing 2025” wskazuje, że internetowy handel detaliczny znacznie zyska na znaczeniu w ciągu najbliższych dziesięciu lat – i to nie tylko w krajach rozwiniętych, lecz również na rynkach wschodzących. Logistyka odegra w tym kluczową rolę, dając firmom istotną przewagę konkurencyjną, np. umożliwiając realizację dostawy w ciągu kilku godzin od złożenia zamówienia czy stosowanie elastycznych terminów odbioru i zwrotu, jak również dzięki większej niezawodności systemów logistycznych i nowym koncepcjom zwiększającym wartość usług.
Cztery scenariusze pokazują jak w nieodległej przyszłości może wyglądać elektroniczny świat zakupów detalicznych z perspektywy konsumentów i firm, nie ograniczając się przy tym wyłącznie do zaprezentowania korzyści jakie daje globalny e-tailing, lecz wskazując również możliwe zagrożenia. – W ramach badania Global e-Tailing 2025 zidentyfikowaliśmy cztery potencjalne scenariusze, które łączy wspólne przesłanie: sektor detaliczny stoi przed ogromnym wyzwaniem, a dla działających w nim organizacji duże znaczenie ma konieczność adaptacji do zmian, które na zawsze odmienią społeczeństwo, technologię i zachowania konsumentów - powiedział Todd Starbuck, wiceprezes ds. rozwoju działalności na Europę.
Ogłoszona niedawno Strategia Deutsche Post DHL do 2020 r. zakłada, że firma chce zostać największym dostawcą transgranicznych usług e-commerce w najważniejszych kanałach międzynarodowych, a także jednym z trzech największych krajowych dostawców przesyłek od przedsiębiorstw do konsumentów (B2C) na wybranych rynkach.
Raport z badania dostępny jest na stronie: www.dpdhl.com/e-tailing
(red/za DHL)