Dodaj ogłoszenie o pracy


Znamy mistrza ekonomicznej jazdy The Drivers’ Fuel Challenge 2014 w Polsce

Zakończyły się polskie eliminacje Mistrzostw Kierowców w Jeździe Ekonomicznej - The Drivers’ Fuel Challenge. W sobotę, 7 czerwca w polskim finale konkursu, rozegranym na lotnisku w Kamieniu Śląskim, pierwsze miejsce zajął Paweł Ozimek z firmy Epo-Trans Logistic S.A.

Tegoroczny konkurs The Drivers’ Fuel Challenge rozgrywany jest w ramach konkurencji globalnej Volvo Trucks, w tym również w Polsce i jest otwarty dla wszystkich kierowców, niezależnie od marki samochodu ciężarowego, jakim jeżdżą na co dzień, ani wieku kierowcy. Bieżąca edycja zapoczątkowanego w roku 2011 przez Volvo Trucks konkursu, w którym zawodowi kierowcy rywalizują ze sobą w jeździe ekonomicznej, spotkała się z ogromnym zainteresowaniem na rynku polskim.
Do polskich eliminacji, które trwały przez 6 tygodni: od połowy kwietnia do końca maja br, zarejestrowało się 886 kierowców. W 22 lokalizacjach uczestnicy walczyli o awans do polskiego finału. Finał rozegrano przy użyciu zestawu konkursowego, składającego się z ciągnika siodłowego Volvo FH  w konfiguracji 4x2 z silnikiem o mocy 500 KM oraz zautomatyzowaną skrzynią biegów Volvo I-Shift, wyposażonego w opony Michelin X-Line Energy, z obciążoną naczepą Krone (waga zestawu: 35 tys. kg).

Kierowcy pokonywali jednakową dla wszystkich trasę konkursową o długości ok. 13,5 km, a celem konkursu było przejechanie tej trasy z jak najniższym zużyciem paliwa i w określonym limicie czasu. Pomiaru zużycia paliwa dokonywano każdorazowo przy pomocy opracowanego przez Volvo systemu zarządzania flotą Dynafleet, będącego na wyposażeniu pojazdu konkursowego. Czas mierzony był certyfikowanym urządzeniem do pomiaru czasu.

Zwycięzcą polskiego finału The Drivers’ Fuel Challenge został po raz drugi w historii Paweł Ozimek, reprezentujący firmę Epo-Trans Logistic S.A., który w rundzie finałowej osiągnął najlepszy wynik: zużycie paliwa na poziomie 19,85 l/100 km oraz czas przejazdu 20 minut i 35 sekundy przy limicie czasu 21 minut.

Paweł Ozimek, jako zwycięzca polskiego finału The Drivers’ Fuel Challenge weźmie udział w kolejnym etapie rywalizacji  - zaplanowanym na koniec sierpnia Wielkim Finale konkursu na poziomie Rynku Europy Środkowo-Wschodniej Volvo Trucks, w trakcie którego będzie miał szansę walczyć o nagrodę główną - samochód osobowy Volvo S60 oraz dla firmy - voucher Volvo o wartości 10.000 EUR, a przede wszystkim o awans do finału światowego w Goeteborgu we wrześniu.

Zwycięzcy Polskiego Finału The Drivers’ Fuel Challenge i ich wyniki:
•    1. miejsce: Paweł Ozimek, Epo-Trans Logistic S.A.; zużycie paliwa: 19,85/100 km, czas: 20,35
•    2. miejsce: Marek Gruchała, FHU Romi; zużycie paliwa: 21,19 l/100 km, czas: 20,42
•    3. miejsce: Mateusz Bagiński, Transport Ciężarowy Ryszard Bagiński; zużycie paliwa: 21,93 l/100 km, czas: 20,32
•    4. miejsce: Marcin Polaszyk, Transport Krajowy i Międzynarodowy Józef Polaszyk; zużycie paliwa: 22,37 l/100 km, czas: 19,23.

(źr. Volvo Trucks)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.