Dodaj ogłoszenie o pracy


Pall-Ex Polska pozyskał kolejnego partnera regionalnego – firmę Trans-Pap

Poznańska firma Trans-Pap dołączyła do sieci dystrybucji Pall-Ex. Założony w 1996 roku Pall-Ex w Wielkiej Brytanii firma opiera się na modelu „hub & spoke” (piasty i szprych) w którym każdy z partnerów obsługuje transporty sieci na obszarze w pobliżu swej siedziby.

W Polsce Pall-Ex działa od września 2013 roku i od tego czasu udało mu się już zbudować sieć 21 partnerów regionalnych. Co przemawia za przyłączeniem się do Pall-Exu? – Pozwalamy firmom transportowym, które są osadzone lokalnie, działać globalnie. Nasi partnerzy mogą oferować klientom, którzy znajdują się blisko nich, usługę dystrybucji paletowej na terenie całego kraju i Europy – wyjaśnia Prezes Zarządu Pall-Ex Polska Katarzyna Chabinka.

Trans-Pap, nowy partner regionalny sieci, działa na rynku transportowym od 2000 roku. – Zaczęło się to, gdy straciłem etat jako kierowca. Restrukturyzacja firmy, zmiana własnego transportu na wynajmowany – nie miałem innych perspektyw pracy i to zmusiło mnie do zakupu samochodu – opowiada o początkach firmy jej właściciel Karol Wasilewski. – Miałem jednak ambicję. Najpierw był mały bus w kredycie, a potem sukcesywnie, z roku na rok coraz więcej. Wydaje mi się, że firma jest już teraz całkiem spora, ale nie zatrzymuję się, tylko cały czas się rozpędzam – dodaje.

W dalszym rozwoju ma Trans-Papowi pomóc współpraca z firmą Pall-Ex. Sieć w 2013roku zanotowała w Europie 22 proc. wzrost liczby przewożonych ładunków i planuje dalszą ekspansję. – Paneuropejska dystrybucja jest kamieniem węgielnym naszej strategii, a Pall-Ex Polska ma w niej odegrania swoją rolę. Do końca tego roku rozpocznie operacje  Pall-Ex Benelux, jesteśmy w trakcie rozmów na temat utworzenia sieci w Skandynawii, Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji oraz Turcji – zdradził Adrian Russell.

(źr. Pall-Ex)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.