Dodaj ogłoszenie o pracy


„Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” - rusza ogólnopolska inicjatywa przeciwko pijanym kierowcom

Szeroka koalicja firm i instytucji, działających na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego, zamierza wzmocnić wzrost świadomości społeczeństwa, aktywizując Polaków do poparcia hasła „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” i umieszczenia nalepki z takim napisem na tylnej szybie samochodu. Celem jest ograniczenie do minimum wypadków drogowych spowodowanych przez nietrzeźwych kierowców. Choć w  latach 2000-2012 liczba wypadków spowodowanych przez nietrzeźwych kierowców spadła o ponad połowę (55,4 proc.) – jak wykazały badania Instytutu Transportu Drogowego ITS oraz dane statystyczne Policji – to jednak nadal pijany kierowca zabija na polskich drogach.

Pomimo malejącej liczby wypadków drogowych spowodowanych przez nietrzeźwych kierowców, problem wciąż istnieje. Nasilenie zdarzeń ma rokrocznie miejsce w okresach świątecznych oraz wakacyjnych, co potwierdzają policyjne statystyki. Eksperci do spraw bezpieczeństwa ruchu drogowego wskazują, iż jednym z głównych czynników wpływających na to, że wciąż wiele osób decyduje się na prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu, jest społeczne przyzwolenie na „jazdę na podwójnym gazie”.
- Brak reakcji na nieodpowiedzialne zachowanie, jakim jest prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu, jest równoznaczne z przyzwoleniem na takie postępowanie. Wspólnie z koalicjantami zamierzamy walczyć z biernością i zachęcać ludzi do otwartego wyrażania swojego poparcia dla odpowiedzialnej postawy, którą oddaje hasło „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” i która respektuje bezpieczeństwo zarówno własne, jak i innych użytkowników dróg – dodaje Danuta Gut, Dyrektor Biura Zarządu Związku Browary Polskie.

Szeroka koalicja instytucji, organizacji branżowych i organizacji pozarządowych (Komenda Główna Policji, Parlamentarny Zespół ds. Bezpieczeństwa Drogowego, Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie, Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego, Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, Polska Organizacja Przemysłu i Handlu Naftowego) rozpoczyna działania mające zintegrować i zaktywizować społeczeństwo wokół ważnego społecznie problemu. Zrzeszonym podmiotom zależy na wykorzystaniu prostego mechanizmu, który upowszechni znak, dotychczas zarezerwowany dla opakowań i reklam piwa i uczyni z niego symbol społecznego manifestu odpowiedzialnych - trzeźwych kierowców. Koalicjanci kierują swój przekaz do kierowców w całej Polsce poprzez zachęcanie ich do naklejenia znaku „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” na tylnej szybie swojego samochodu. Ten gest nic nie kosztuje, a daje wyraz społecznego sprzeciwu wobec pijanych kierowców.
- Seria dramatycznych wypadków samochodowych spowodowanych przez nietrzeźwych kierowców, jaką rozpoczął się rok 2014, dowodzi, że wciąż jest wiele do zrobienia w obszarze minimalizowania zagrożeń związanych z jazdą pod wpływem alkoholu. Wśród tego typu działań  nie może zabraknąć akcji edukacyjnej skierowanej do ogółu społeczeństwa, której celem jest  skłonienie ludzi do wyrażenia swojego sprzeciwu wobec nietrzeźwych kierowców – mówi Bartłomiej Morzycki, prezes Stowarzyszenia Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego.
Policjanci w całym kraju, szczególnie ci nadzorujący bezpieczeństwo w ruchu drogowym,  uczą zasady „Reaguj - nie toleruj”, odwołującej się do zdrowego rozsądku oraz poczucia odpowiedzialności świadków zachowań stwarzających niebezpieczeństwo, takich jak prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu. Niezależnie od tego, Policja wspiera, a w wielu przypadkach również włącza się w realizację projektów edukacyjnych przygotowywanych przez partnerów pozapolicyjnych, czego przykładem jest inicjatywa „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” – mówi mł. insp. Anna Kuźnia z Wydziału Profilaktyki Biura Prewencji i Ruchu Drogowego KGP. Start działań w ramach inicjatywy „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” planowany jest na początek czerwca – okres poprzedzający sezon wakacyjny i charakterystyczny dla niego wzmożony ruch na drogach. Dystrybucja naklejek odbywać się będzie dwoma kanałami – zewnętrznym, poprzez funkcjonariuszy Policji oraz wewnętrznym - w ramach struktur organizacji należących do koalicji. Inicjatywa ma charakter otwarty – koalicjanci zachęcają zainteresowane podmioty do przyłączania się i dalszego upowszechniania znaku „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”.

Więcej informacji na stronie www.nigdyniejezdzepoalkoholu.pl

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.