Dodaj ogłoszenie o pracy


Pall-Ex stawia na Europę Środkowo-Wschodnią

Pall-Ex, brytyjska sieć dystrybucji ładunków drobnicowych, chce w najbliższym czasie uruchomić działalność w Czechach, na Słowacji oraz w Bułgarii. Firma rozpoczęła już rekrutację Partnerów Krajowych – operatorów logistycznych, którzy będą odpowiedzialni za budowę krajowych sieci i pozyskiwanie Partnerów Regionalnych – niezależnych firm transportowych, których zadaniem będzie zapewnienie lokalnej dystrybucji ładunków paletowych.

Rozwój Pall-Ex w Europie Środkowej jest elementem strategii grupy, która docelowo stanie się paneuropejską siecią dystrybucji ładunków paletowych. Plany mają związek z rosnącym zapotrzebowaniem na przewozy drobnicowe. W ubiegłym roku sieć zanotowała średni wzrost wolumenu ładunków na poziomie 22 proc., w niektórych krajach był on ponad dwukrotnie wyższy.  - Większa aktywność Pall-Ex w regionie, ułatwi nam stworzenie stałych, europejskich połączeń. W praktyce oznacza większe możliwości transportu zarówno dla naszych klientów, jak i Partnerów Regionalnych, którzy będą mogli dzięki temu rozwinąć działalność na nowych rynkach. – tłumaczy Karolina Gil, Dyrektor Sprzedaży w Pall-Ex Polska. Dzięki utworzeniu przedstawicielstw w Czechach, na Słowacji i w Bułgarii, zasięg sieci obejmie 5 krajów w Europie Środkowo-Wschodniej. Pierwsze przedstawicielstwo sieci w regionie utworzono dwa lata temu w Rumunii, gdzie na przestrzeni ostatnich dwóch lat zrealizowano przewóz 100 tysięcy palet. Kolejne przedstawicielstwo sieci uruchomiono w Polsce. We wrześniu 2013 r. sieć zrealizowała w Polsce pierwszy transport.

Firma planuje uruchomienie działalności w Niemczech, Turcji, w Skandynawii oraz już wkrótce w krajach Beneluksu. Pall-Ex to utworzona w 1996 r. w Wielkiej Brytanii sieć przewozów drobnicowych, zrzeszająca niezależne, lokalne firmy transportowe. Obecnie współpracuje z ponad 200 przewoźnikami w Wielkiej Brytanii, w Hiszpanii, Portugalii, Rumunii, Francji, we Włoszech i w Polsce.

(źr. Pall-Ex)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.