Dodaj ogłoszenie o pracy


Transport Market Monitor wskazuje na spadek cen w transporcie

Z najnowszego wydania raportu Transport Market Monitor (TMM) wynika, że w pierwszym kwartale 2014 roku ceny transportu zmalały o 9,6 proc. w porównaniu do kwartału czwartego 2013. W porównaniu do poziomu wskaźnika w ubiegłym roku, w I kwartale 2013 roku widzimy, że wskaźnik cen jest wyższy o 1,4 proc. W I kwartale 2014 r. wskaźnik cen oleju napędowego spadł do poziomu 101,0 (-2,4  proc.). W I kwartale wskaźnik cen oleju napędowego mocno wzrósł osiągając poziom 114,4 (+36,9  proc.). Mimo że wskaźnik cen spadł w I kwartale, jest on nadal wyższy, niż w ubiegłym roku. Wskazuje to na trwające ożywienie.

- Jak zwykle w Q1 stosunkowo wysoki wskaźnik możliwości przewozowych spowodował presję na ceny transportu, ale pomimo, że wynosił on 37 proc. miał na nie stosunkowo niewielki negatywny wpływ (-9,5 proc.) – mówi konsultant w Capgemini Consulting, Erik van Dort.
- W Q1, wysoki wskaźnik możliwości przewozowych miał stosunkowo łagodny wpływ na ceny. Również 3-letni niski wskaźnik cen oleju napędowego zdawał się nie mieć tak dużego wpływu na ceny, jak tego oczekiwano. Generalnie istnieje pozytywna współzależność pomiędzy indeksem cen oleju napędowego a wskaźnikiem cen, więc spodziewaliśmy się tego, że ceny będą jeszcze niższe niż w Q1 - komentuje Peter Förster, Managing Director Transporeon.

Cały tekst najnowszego Transport Market Monitora można pobrać TUTAJ

Celem analizy TMM jest przedstawienie dynamiki rynku transportowego w Europie przy uwzględnieniu tendencji cenowych w transporcie, obecnego poziomu cen, objętości ładunkowej realizowanych kursów oraz prognozy na przyszłość. Jest to współna inicjatywa Transporeon i Capgemini Consulting. Analiza TMM bazuje na anonimowych danych pobranych z platformy Transporeon,  poprzez którą firmy załadowcze  upubliczniają aktualne kursy oraz przydzielają je wybranym przewoźnikom.

(źr. za inf. Transporeon)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.