Dodaj ogłoszenie o pracy


Pall-Ex daje pracę przewoźnikom

Pall-Ex, międzynarodowa sieć przewozów ładunków drobnicowych pozyskuje do współpracy firmy transportowe z całej Polski, odpowiedzialne za lokalną dystrybucję. Jak pokazują doświadczenia obecnych Partnerów Regionalnych Pall-Ex, współpraca z siecią to nie tylko szansa na pozyskanie nowych zleceń, ale także możliwość rozpoczęcia działalności na nowych rynkach i sposób na uniezależnienie się od firm spedycyjnych.  

Stała praca dla przewoźników
Obecnie do sieci Pall-Ex należy ponad 200, a w Polsce ponad 20. Wkrótce ma być ich znacznie więcej. Pall-Ex Polska chce bowiem poszerzyć kanał partnerski i nawiązać współpracę z firmami transportowymi z całej Polski. Rozbudowa kanału partnerskiego ma związek z szybkim rozwojem firmy w Polsce i rosnącym zapotrzebowaniem na przewozy drobnicowe. - Co miesiąc liczba przewożonych ładunków w naszej sieci rośnie o kilkanaście procent, wkrótce uruchomimy także regularne połączenia międzynarodowe. Powiększenie sieci o nowych partnerów ułatwi nam szybki rozwój, a partnerom pozwoli zmniejszyć koszty logistyki ostatniej mili. – wyjaśnia Karolina Gil, dyrektor sprzedaży, odpowiedzialna za rekrutację nowych Partnerów Regionalnych.

Pall-Ex chce nawiązać współpracę zarówno z dużymi firmami, dysponującymi flotą kilkudziesięciu pojazdów, jak i małymi, rodzinnymi przedsiębiorstwami działającymi na rynku lokalnym. Jedynym warunkiem jest doświadczenie w realizacji przewozów na paletach i dostęp do własnego magazynu. Sieć Pall-Ex została utworzona w 1996 r. w Wielkiej Brytanii, w odpowiedzi na potrzeby klientów oczekujących przewozów niewielkich partii towarów w ciągu 24 h. Istota działania sieci polega na optymalizacji kosztów przewozów i skróceniu łańcucha dostaw. Partnerzy regionalni odbierają ładunki od swoich klientów a następnie przewożą je do centralnego magazynu Pall-Ex zlokalizowanego pod Łodzią. Tam ładunki są sortowane ze względu na miejsce przeznaczenia, ładowane na pojazdy partnerów regionalnych i przewożone do ich magazynów skąd wykonywana jest końcowa dostawa bezpośrednio do odbiorcy. Taki model działania otwiera przed przewoźnikami nowe możliwości.
- Współpracę z Pall-Ex nawiązaliśmy w ubiegłym roku i już odczuwamy jej pozytywne efekty. Sieć pozwala nam przede wszystkim na rozwój na ogólnopolskim rynku. Z naszych kalkulacji wynika, że transport realizowany za pośrednictwem sieci jest nawet o 30-40 proc. tańszy. – tłumaczy Tomasz Rożniakowski z Vitto Trans, wielkopolskiej firmy transportowej, która w ubiegłym roku została Partnerem Regionalnym Pall-Ex.

Europejski model biznesowy Pall-Ex opiera się na współpracy z niezależnymi, lokalnymi firmami transportowymi. Również w Polsce Pall-Ex gwarantuje przewoźnikom pełną niezależność. To oni samodzielnie kształtują politykę cenową i decydują o tym czy przewozić ładunek za pośrednictwem sieci czy też na własną rękę.

Koszty przewoźników
W ramach programu partnerskiego Pall-Ex zapewnia wsparcie w pozyskiwaniu klientów, pomoc w konstruowaniu ofert handlowych oraz marketingu. Sieć udostępnia też przewoźnikom system IT, który pozwala na tworzenie zleceń, zarządzenie flotą i przesyłkami oraz kontrolę kosztów. System posiada m.in. funkcję śledzenia przesyłek, potwierdzenia dostawy, generowania raportów i faktur  i powstał w oparciu o 15-letnie doświadczenia operacyjne i finansowe europejskich przewoźników zrzeszonych w sieci Pall-Ex.

Obecnie Pall-Ex działa już w Wielkiej Brytanii, w Hiszpanii, Portugalii, Rumunii, Francji, we Włoszech i w Polsce. W najbliższym czasie firma planuje uruchomienie sieci w Turcji, w Niemczech, w Skandynawii oraz w Czechach i na Słowacji. Dzięki temu, partnerzy należący do polskiej sieci będą mogli realizować przewozy także w Europie.

(red/Pall-Ex)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.