Pall-Ex, międzynarodowa sieć przewozów ładunków drobnicowych pozyskuje do współpracy firmy transportowe z całej Polski, odpowiedzialne za lokalną dystrybucję. Jak pokazują doświadczenia obecnych Partnerów Regionalnych Pall-Ex, współpraca z siecią to nie tylko szansa na pozyskanie nowych zleceń, ale także możliwość rozpoczęcia działalności na nowych rynkach i sposób na uniezależnienie się od firm spedycyjnych.
Stała praca dla przewoźników
Obecnie do sieci Pall-Ex należy ponad 200, a w Polsce ponad 20. Wkrótce ma być ich znacznie więcej. Pall-Ex Polska chce bowiem poszerzyć kanał partnerski i nawiązać współpracę z firmami transportowymi z całej Polski. Rozbudowa kanału partnerskiego ma związek z szybkim rozwojem firmy w Polsce i rosnącym zapotrzebowaniem na przewozy drobnicowe. - Co miesiąc liczba przewożonych ładunków w naszej sieci rośnie o kilkanaście procent, wkrótce uruchomimy także regularne połączenia międzynarodowe. Powiększenie sieci o nowych partnerów ułatwi nam szybki rozwój, a partnerom pozwoli zmniejszyć koszty logistyki ostatniej mili. – wyjaśnia Karolina Gil, dyrektor sprzedaży, odpowiedzialna za rekrutację nowych Partnerów Regionalnych.
Pall-Ex chce nawiązać współpracę zarówno z dużymi firmami, dysponującymi flotą kilkudziesięciu pojazdów, jak i małymi, rodzinnymi przedsiębiorstwami działającymi na rynku lokalnym. Jedynym warunkiem jest doświadczenie w realizacji przewozów na paletach i dostęp do własnego magazynu. Sieć Pall-Ex została utworzona w 1996 r. w Wielkiej Brytanii, w odpowiedzi na potrzeby klientów oczekujących przewozów niewielkich partii towarów w ciągu 24 h. Istota działania sieci polega na optymalizacji kosztów przewozów i skróceniu łańcucha dostaw. Partnerzy regionalni odbierają ładunki od swoich klientów a następnie przewożą je do centralnego magazynu Pall-Ex zlokalizowanego pod Łodzią. Tam ładunki są sortowane ze względu na miejsce przeznaczenia, ładowane na pojazdy partnerów regionalnych i przewożone do ich magazynów skąd wykonywana jest końcowa dostawa bezpośrednio do odbiorcy. Taki model działania otwiera przed przewoźnikami nowe możliwości.
- Współpracę z Pall-Ex nawiązaliśmy w ubiegłym roku i już odczuwamy jej pozytywne efekty. Sieć pozwala nam przede wszystkim na rozwój na ogólnopolskim rynku. Z naszych kalkulacji wynika, że transport realizowany za pośrednictwem sieci jest nawet o 30-40 proc. tańszy. – tłumaczy Tomasz Rożniakowski z Vitto Trans, wielkopolskiej firmy transportowej, która w ubiegłym roku została Partnerem Regionalnym Pall-Ex.
Europejski model biznesowy Pall-Ex opiera się na współpracy z niezależnymi, lokalnymi firmami transportowymi. Również w Polsce Pall-Ex gwarantuje przewoźnikom pełną niezależność. To oni samodzielnie kształtują politykę cenową i decydują o tym czy przewozić ładunek za pośrednictwem sieci czy też na własną rękę.
Koszty przewoźników
W ramach programu partnerskiego Pall-Ex zapewnia wsparcie w pozyskiwaniu klientów, pomoc w konstruowaniu ofert handlowych oraz marketingu. Sieć udostępnia też przewoźnikom system IT, który pozwala na tworzenie zleceń, zarządzenie flotą i przesyłkami oraz kontrolę kosztów. System posiada m.in. funkcję śledzenia przesyłek, potwierdzenia dostawy, generowania raportów i faktur i powstał w oparciu o 15-letnie doświadczenia operacyjne i finansowe europejskich przewoźników zrzeszonych w sieci Pall-Ex.
Obecnie Pall-Ex działa już w Wielkiej Brytanii, w Hiszpanii, Portugalii, Rumunii, Francji, we Włoszech i w Polsce. W najbliższym czasie firma planuje uruchomienie sieci w Turcji, w Niemczech, w Skandynawii oraz w Czechach i na Słowacji. Dzięki temu, partnerzy należący do polskiej sieci będą mogli realizować przewozy także w Europie.
(red/Pall-Ex)