Dodaj ogłoszenie o pracy


Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej

Ruszyła kolejna kampania społeczna „Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej”, której jednym z organizatorów jest spółka „Koleje Mazowieckie – KM”. Kampania „Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej” ma na celu zwrócenie uwagi na to, jak ważnym i niezbędnym elementem podróży jest życzliwe zachowanie się względem innych pasażerów. Organizatorami kampanii, oprócz Kolei Mazowieckich, są: Centrum Komunikacji Społecznej m.st. Warszawy, Tramwaje Warszawskie, Szybka Kolej Miejska, Metro Warszawskie, Miejskie Zakłady Autobusowe, Zarząd Transportu Miejskiego, a partnerami: Warszawska Kolej Dojazdowa, Polski Związek Niewidomych i Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej.

Na monitorach LCD w pociągach KM będą wyświetlane spoty kampanii, a w pociągach SKM, WKD oraz w stołecznych tramwajach i autobusach pojawią się plakaty kampanii, zawierające siedem komunikatów z podziękowaniem lub prośbą o pomoc. Zasady życzliwego zachowania się w środkach komunikacji miejskiej opisano szczegółowo w specjalnym folderze. Wydawnictwo trafiło do rąk mieszkańców stolicy już 24 maja.

Koleje Mazowieckie uruchamiają w ciągu doby ponad 800 pociągów, 1/3 eksploatowanego przez spółkę taboru to nowoczesne pojazdy. Nowe pociągi (np. wagony piętrowe, pociągi FLIRT czy ELF) są niskopodłogowe. Cechą charakterystyczną są przestronne wnętrza i szerokie przejścia, a także oznakowane miejsca dla osób podróżujących z małymi dziećmi i kobiet w ciąży. Pociągi przystosowane są do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zainstalowane zostały windy i podnośniki ułatwiające wsiadanie i wysiadanie. Spółka podejmuje konkretne działania, by likwidować bariery, utrudniające podróżowanie. Jednocześnie włącza się w szereg akcji promujących dobre wzory postępowania.

To nie jedyna kampania społeczna, w którą włączyły się „Koleje Mazowieckie – KM”. Koleje te były też partnerem kampanii społecznej „Więcej życzliwości dla kobiet w ciąży”, która miała zwrócić uwagę na sytuację i potrzeby przyszłych mam w przestrzeni publicznej. W 2009 roku spółka wzięła udział w podobnym projekcie – „Odmienny stan – odmienne traktowanie”. W ramach tej akcji Koleje Mazowieckie, jako jedyny przewoźnik, oznaczyły wybrane miejsca siedzące w pociągach specjalnym piktogramem przedstawiającym sylwetkę kobiety w ciąży. W 2011 roku wspólnie z Pełnomocnikiem Rządu ds. Równego Traktowania zorganizowały akcję społeczną „Pamiętaj o mamach”, której celem było zwrócenie uwagi pasażerów oraz pracowników firmy na osoby podróżujące z małymi dziećmi. W pociągach umieszczone zostały naklejki, promujące wśród pasażerów pomoc osobom podróżującym z małymi dziećmi. Spółka została także partnerem akcji „Polska – miejsce przyjazne mamie i dziecku”, promowanej pod hasłem „Nie udawaj, że nie widzisz”.

Kampania „Kierunek życzliwość w komunikacji miejskiej” potrwa do końca roku. W ramach działań zaplanowano m.in. przeprowadzenie gry miejskiej podczas Dni Transportu Publicznego.

(źr. red/KM Koleje Mazowieckie)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.