Dodaj ogłoszenie o pracy


PKP CARGO z certyfikatem bezpieczeństwa do 2019 r.

Urząd Transportu Kolejowego przedłużył do 2019 roku spółce PKP CARGO tzw. część A certyfikatu bezpieczeństwa. Posiadanie tego dokumentu jest konieczne, żeby móc ubiegać się o pozwolenie na prowadzenie działalności przewozowej w Polsce i krajach członkowskich UE. Obecnie PKP CARGO może wozić towary w kraju oraz w siedmiu państwach UE.

Certyfikat bezpieczeństwa dzieli się na dwie części: A i B. Część A potwierdza, że przewoźnik kolejowy posiada system zarządzania bezpieczeństwem, który spełnia wszystkie wymagania przewidziane w regulacjach krajowych i przepisach Unii Europejskiej. Część B jest bezpośrednim pozwoleniem na działalność w danym kraju UE, wydawanym przez lokalnego regulatora. Posiadanie części A jest warunkiem ubiegania się o część B certyfikatu.

W tym momencie PKP CARGO posiada część B certyfikatu bezpieczeństwa na działalność w Polsce oraz w siedmiu krajach UE: Niemczech, Austrii, Czechach, Słowacji, Belgii, Holandii i na Węgrzech. Certyfikat na działalność w Polsce obowiązuje do 2015 roku. Przedłużenie certyfikatu dla największego w Polsce towarowego przewoźnika kolejowego jest ważnym sygnałem dla jego klientów, ponieważ gwarantuje, że PKP CARGO będzie mogła bezproblemowo funkcjonować na obszarze państw UE przez kolejne pięć lat.

Certyfikaty bezpieczeństwa są wydawane przez krajowych regulatorów kolejowych na okres pięciu lat. PKP CARGO po raz pierwszy otrzymało część A certyfikatu w 2009 roku, a część B na prowadzenie działalności w Polsce w 2010 roku.

(źr. PKP CARGO)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.