Dodaj ogłoszenie o pracy


Maersk Line uruchamia latynoamerykański serwis do Gdańska

Do grudnia 2014 w rotacji serwisu znajdą się porty bałtyckie, w tym właśnie Gdańsk, do którego CRX będzie zawijać raz w tygodniu. 17 maja do terminalu DCT Gdańsk wpłynie pierwszy statek obsługujący oceaniczny serwis CRX, łączący Europę Północną z krajami Ameryki Środkowej.

Oceaniczny serwis CRX łączy porty w Meksyku, Belize, Panamie i Kostaryce z Europą Północną (Irlandią, Wielką Brytanią, Holandią i Niemcami). Dotychczas ostanim portem w rotacji był Bremerhaven, w którym statki rozpoczynały drogę powrotną. Aż do grudnia tego roku serwis będzie jednak zawijał także go Gdańska, Sankt Petersburga i Ust Ługi w Rosji, a także do fińskiego portu Kotka.

Choć wydłużenie serwisu na Bałtyk ma charkater sezonowy, armator podkreśla, iż wynika ono również ze znaczenia lokalnego rynku i rosnących obrotów handlowych pomiędzy Polską a Ameryką Łacińską. Do krajów Ameryki Środkowej i latynoamerykańskich państw karaibskich wysyła się z Polski przede wszystkim części do produkcji samochodów, maszyny i urządzenia elektryczne, a także produkty spożywcze i chemiczne; importuje się natomiast odzież, produkty rolne i świeżą żywność transportowaną w kontenerach chłodniczych. Połączenie tych rynków z Polską za pomocą bezpośredniego serwisu skraca czas tranzytu o jeden dzień, oferuje również dodatkowe moliwości połączeń z innymi krajami Ameryki Środkowej i Karaibów poprzez bardzo ważny hub oceaniczny w Panamie.

W ramach serwisu CRX kontenery z Gdańska do Veracruz w Meksyku popłyną w 24 dni, przypłyną natomiast z tego samego portu w 31 dni. Do Gdańska CRX będzie wpływał w soboty wieczorem (po opuszczeniu terminala przez azjatycki serwis AE10) i wypływał w niedzielę po południu. Pierwszy statek w ramach wydłużonego serwisu zawita w Gdańsku już 17 maja.

(źr. Maersk Line)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.