Do grudnia 2014 w rotacji serwisu znajdą się porty bałtyckie, w tym właśnie Gdańsk, do którego CRX będzie zawijać raz w tygodniu. 17 maja do terminalu DCT Gdańsk wpłynie pierwszy statek obsługujący oceaniczny serwis CRX, łączący Europę Północną z krajami Ameryki Środkowej.
Oceaniczny serwis CRX łączy porty w Meksyku, Belize, Panamie i Kostaryce z Europą Północną (Irlandią, Wielką Brytanią, Holandią i Niemcami). Dotychczas ostanim portem w rotacji był Bremerhaven, w którym statki rozpoczynały drogę powrotną. Aż do grudnia tego roku serwis będzie jednak zawijał także go Gdańska, Sankt Petersburga i Ust Ługi w Rosji, a także do fińskiego portu Kotka.
Choć wydłużenie serwisu na Bałtyk ma charkater sezonowy, armator podkreśla, iż wynika ono również ze znaczenia lokalnego rynku i rosnących obrotów handlowych pomiędzy Polską a Ameryką Łacińską. Do krajów Ameryki Środkowej i latynoamerykańskich państw karaibskich wysyła się z Polski przede wszystkim części do produkcji samochodów, maszyny i urządzenia elektryczne, a także produkty spożywcze i chemiczne; importuje się natomiast odzież, produkty rolne i świeżą żywność transportowaną w kontenerach chłodniczych. Połączenie tych rynków z Polską za pomocą bezpośredniego serwisu skraca czas tranzytu o jeden dzień, oferuje również dodatkowe moliwości połączeń z innymi krajami Ameryki Środkowej i Karaibów poprzez bardzo ważny hub oceaniczny w Panamie.
W ramach serwisu CRX kontenery z Gdańska do Veracruz w Meksyku popłyną w 24 dni, przypłyną natomiast z tego samego portu w 31 dni. Do Gdańska CRX będzie wpływał w soboty wieczorem (po opuszczeniu terminala przez azjatycki serwis AE10) i wypływał w niedzielę po południu. Pierwszy statek w ramach wydłużonego serwisu zawita w Gdańsku już 17 maja.
(źr. Maersk Line)