Dodaj ogłoszenie o pracy


ERS Railways podsumowuje dwa lata obecności na trasie kolejowej Rotterdam - Poznań

Ponad 800 pociągów ERS Railways przejechało pomiędzy terminalami POF/Stena/RSC a terminalem CLIP w Swarzędzu od maja 2012 roku. W ciągu dwóch lat przetransportowano ponad 25 tys. naczep. - Teraz widzimy, iż nasza decyzja aby w 2012 roku otworzyć regularne połączenie intermodalne pomiędzy zachodnim rejonem Polski a portem w Rotterdamie była w pełni słuszna – mówi Frank Schuhholz Dyrektor Zarządzający ERS Railways.

- Ciągły wzrost liczby przewożonych jednostek, dał nam możliwość zaoferowania codziennego połączenia pomiędzy tymi niezwykle ważnymi ekonomicznie regionami Europy – mówi Łukasz Witalis Manager ERS Railways Polska. Dodaje również, że firma planuje uruchomienie dodatkowego, szóstego pociągu w tygodniu. Wyjazd w niedzielę z terminala CLIP pozwoli klientom na uniknięcie problemów związanych z weekendowymi ograniczeniami w ruchu pojazdów na tym korytarzu. W dodatku szósty odjazd poprawi planowanie łańcucha dostaw podczas miesięcy letnich, w których obowiązują w Polsce duże ograniczenia w ruchu transportu kołowego.

Konkurencyjne w stosunku do transportu drogowego
- Biorąc pod uwagę fakt, iż nasz pociąg pokonuje dystans 1000 km w około 22 godziny, jesteśmy w stanie konkurować z transportem drogowym - twierdzi Wesley Hartman specjalista do spraw sprzedaży. Krótki czas przejazdu jest zasługą wielosystemowych lokomotyw, które pozwalają na uniknięcie czasochłonnego procesu ich zamiany na granicach. W skład pociągu wchodzą również wagony kieszeniowe, które są przystosowane do transportu naczep standardowych i naczep typu „Mega”, oraz wagony platformowe, przeznaczone do przewozu kontenerów.

Pociągiem zamiast statkiem
Dzięki oferowanemu połączeniu intermodalnemu ERS Railways jest dobrze przygotowana na nadchodzące zmiany na obszarach mórz Północnego i Bałtyckiego, które to od 1 stycznia 2015 roku zostaną objęte kontrolą emisji siarki - Sulphur Emission Control Areas (SECA) jednocześnie podnosząc koszty transportu krótkomorskiego. Eksperci z Drewry Consultants szacują, iż koszt za TEU wzrośnie o 120 USD ze względu na konieczność zastosowania droższego paliwa, oraz z powodu dodatkowych urządzeń technicznych, które muszą być zamontowane na statkach, by te spełniały nowe rygorystyczne normy zawartości siarki w spalinach.
- Uważamy, że zarówno spedytorzy jak i operatorzy logistyczni nie poświęcają temu tematowi wystarczającej uwagi -  twierdzi John van der Broeke odpowiedzialny za sprzedaż w krajach Beneluksu w ERS Railways.  - Biorąc pod uwagę krótki czas do wprowadzenia nowych regulacji klienci albo mogą zaakceptować wyższe koszty TEU przy wyborze transportu morskiego albo zdecydować się na konkurencyjne rozwiązanie w oparciu o połączenie kolejowe między Polską i Holandią. Z tego powodu ERS Railways może liczyć na wzrost popytu na swoje usługi w ciągu najbliższych miesięcy - dodaje Schuhholz.

Dodatkowo podrożeje transport morski pomiędzy Polską a Wielką Brytanią. Dobrą alternatywą jest ERS Railways oferująca szybkie i sprawne kolejowe połączenie pomiędzy Polską a Europortem w Holandii. Dzięki temu naczepy mogą zostać załadowane na prom jeszcze tego samego dnia w którym dotarły do Rotterdamu. Całkowity czas przejazdu „door to door” pomiędzy Polską a Wielką Brytanią wynosi zaledwie 4 dni.

(źr. ERS Railways)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.