Dodaj ogłoszenie o pracy


Połowa masy ładunków przewożonych koleją w rękach PKP CARGO

W marcu br. łączna masa przewiezionych koleją towarów wyniosła 19,02 mln ton, czyli o 0,58 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Natomiast wykonana praca przewozowa wzrosła o 3,89 proc., do poziomu 4,19 mld tonokilometrów. W okresie trzech miesięcy 2014 roku udział Grupy PKP CARGO w rynku pod względem przewiezionej masy wyniósł 47,23 proc., a pod względem pracy przewozowej 57,61 proc.

W stosunku do wyników z analogicznego okresu pierwszych trzech miesięcy 2013 roku udział pod względem masy nieznacznie spadł o 0,14 punktu procentowego, natomiast pod względem pracy przewozowej zmniejszył się o 0,97 punktu procentowego.
Na kolejnych miejscach pod względem przewiezionej masy znalazły się: DB Schenker Rail Polska (19,65 proc), PKP LHS (4,79 proc., wzrost z 4,45 proc. przed rokiem), Lotos Kolej (4,13 proc., wzrost z 3,90 proc.) oraz Freightliner PL (3,38 proc., wzrost z 1,24 proc. przed rokiem).
W przypadku DB Schenker Rail dane są nieporównywalne, ponieważ informacje z 2014 roku odnoszą się do spółki DB Schenker Rail Polska, a dane z 2013 roku uwzględniają udział dla całej Grupy. Podobnie jest w przypadku Grupy CTL, która w danych UTK z 2014 roku uwzględniana jest jako trzy spółki (CTL Logistics, CTL Rail, CTL Train z udziałami odpowiednio 3,11 proc., 0,92 proc., oraz 2,07 proc.).
Pod względem pracy przewozowej udział Grupy PKP CARGO w rynku wyniósł 57,61 proc. (spadek z poziomu 58,58 proc.). Pod względem pracy przewozowej wiceliderem rynku jest spółka Lotos Kolej z udziałem 8,04 proc. (przed rokiem 7,64 proc.), na trzecim miejscu uplasował się PKP LHS (7,24 proc. w porównaniu do  7,45 proc. przed rokiem), na kolejnym DB Schenker Rail z udziałem 5,83 proc. oraz CTL Logistic z udziałem 5,10 proc.

Podobnie jak dla masy dane DB Schenker Rail i CTL Logistics są nieporównywalne ze względu na zmianę przez UTK metodyki prezentacji wyników. W przypadku pracy przewozowej Grupy CTL publikowane są obecnie jedynie wyniki dwóch spośród ośmiu spółek Grupy.
Zgodnie z danymi UTK, na rynku przewozów towarowych w 2014 roku  przewozy towarowe realizuje 59 przewoźników.

(źr. PKP CARGO SA)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.