Dodaj ogłoszenie o pracy


PKP CARGO zrealizuje dla ArcelorMittal przewozy o wartości 1 mld zł

W ciągu najbliższych trzech lat PKP CARGO przewiezie prawie 35 mln ton towarów dla spółek Grupy ArcelorMittal. Łączna wartość kontraktu wynosi 1 mld zł. PKP CARGO będzie realizować przewozy dla największego na świecie producenta stali i wyrobów stalowych przynajmniej do czerwca 2017 roku. Rocznie wolumen przewożonych dla Grupy ArcelorMittal towarów będzie wynosić minimum 11 mln ton, a w ciągu trzech lat może sięgnąć 35 mln ton. Dla porównania, w ciągu 2013 roku PKP CARGO przewiozło łącznie 114 mln ton ładunków dla wszystkich swoich klientów. Przewoźnik transportuje też węgiel kamienny, koks, węgiel brunatny, rudy i piryty, kamień, żwir i wapno, metale oraz artykuły chemiczne dla kilku spółek z grupy ArcelorMittal, w tym ArcelorMittal Poland SA, ArcelorMittal Warszawa Sp. z o.o. i ArcelorMittal Ostrawa SA. Segment przewozów dla firm z branży hutniczej jest kluczowym dla działalności PKP CARGO – oprócz Grupy ArcelorMittal, spółka obsługuje m.in. także koncerny: CMC i US Steel.
- Mimo stagnacji na rynkach stali i światowego spowolnienia w produkcji metali przewozimy wyraźnie więcej rud, w samym pierwszym kwartale 2014 roku wzrost w tym segmencie wyniósł ok. 20 proc. w ujęciu rocznym. Świadczy to o zdolności przystosowania się naszej Grupy do zmiennych warunków rynkowych – mówi Jacek Neska, członek zarządu ds. handlowych PKP CARGO.

Oprócz standardowych zleceń, firma realizuje przewozy przesyłek ponadgabarytowych i bezpośrednie połączenia międzynarodowe. PKP CARGO jest obecnie jedynym przewoźnikiem w Polsce dysponującym wyspecjalizowanym taborem z możliwością przewozu 120-metrowej szyny, która jest produkowana od lutego 2014 r. przez ArcelorMittal w Dąbrowie Górniczej.

(źr. PKP CARGO SA)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.