Dodaj ogłoszenie o pracy


Wiosenne ożywienie w transporcie drogowym – barometr TimoCom w górę

Trendem stało się już, że wskazówka barometru transportowego z początkiem każdego roku zawsze przesuwała się o 13 punktów procentowych w dół. Mimo to sytuacja na rynku była bardzo dobra. Stosunek frachtów do wolnych przestrzeni ładunkowych wyniósł bowiem 40:60. To znacznie wyższa wartość niż ta z analogicznego okresu ubiegłego roku.

Styczeń był jednak miesiącem pełnym napięć, podczas gdy grudzień zakończył się 54 procentowym udziałem ładunków na europejskim rynku transportowym. Usilnie nasuwało się więc pytanie: Czy i tym razem czeka nas 13 procentowy spadek? Oznaczałoby to, że nowy rok rozpoczniemy z ilością frachtów na poziomie ponad 40 proc., co byłoby dużym przełomem dla całej branży transportowej.  -Ostatecznie w styczniu liczba ładunków na europejskim rynku wyniosła 41 proc. - mówi Marcel Frings, Chief Representative firmy TimoCom. - Tym samym wskazówka barometru transportowego wskazała 5 procentowy wzrost w porównaniu do zeszłorocznej wartości (36:64).

W lutym stosunek frachtów do wolnych przestrzeni ładunkowych znalazł się na poziomie 30:70, a więc mniej więcej porównywalnie do roku 2012 (32:68) i 2013 (29:71). Jednak ten spadek był tylko ciszą przed burzą: w marcu barometr transportowy TimoCom pokazał, że długo oczekiwany w Europie zwrot nareszcie nadszedł. Ilość frachtów na rynku zwiększyła się aż o 19 punktów procentowych. Tak wielkiego wzrostu nie zanotowano od ponad 5 lat. Stosunek frachtów do wolnych przestrzeni ładunkowych wyniósł bowiem 49:51.
- Wręcz z prędkością światła rosła ilość ładunków w marcu. Lepszego zwiastuna nadchodzącej wiosny nie moglibyśmy sobie wymarzyć. Ale nie tylko ten miesiąc, lecz generalnie cały pierwszy kwartał tego roku wypadł bardzo dobrze na tle dwóch poprzednich lat. Mogło to być spowodowane brakiem zimy, przez co nie było załamania produkcji i ogólnie udział frachtów wzrastał - podsumowuje Frings.

Wiosenne ożywienie
Łagodna zima ciepłe dni z początku wiosny spowodowały, że pierwszy kwartał 2014 roku był dla branży transportowej i logistycznej pełen sukcesów. I ta sytuacja powinna się utrzymać. Także nadchodzące tygodnie zadbają o to, by wskazówka barometru transportowego TimoCom pozostawała w ruchu. Marcel Frings pozytywnie patrzy w przyszłość - Na bazie minionych miesięcy można wyjść z założenia, że drugi kwartał będzie dominował w silny wzrost ilości ładunków. Szacujemy, że już w kwietniu zostanie przekroczony 50 proc. udział frachtów na europejskim rynku transportowym. W nadchodzących trzech kolejnych miesiącach będzie więc trudno o przestrzeń ładunkową. Dlatego warto już teraz zapewnić sobie wolne ciężarówki.

(źr. za inf. TimoCom)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.