Nowe narzędzie - aplikacja „Kontroler załadunku” dostępna za pośrednictwem cyfrowych tabletów Apple stanowi wsparcie dla kontrolerów załadunku Grupy Gefco.
Aplikacja została stworzona już w 2011 r. przez zespoły FVL Gefco (Logistyka Pojazdów Gotowych), jest obecnie wdrożona w 7 filiach Grupy (Brazylia, Francja, Republika Czeska, Wielka Brytania, Słowenia, Słowacja i Polska), a docelowa będzie wdrażana we wszystkich oddziałach operatora. Aplikacja pozwala na obsługę wszystkich czynności kontrolerskich zaczynając od czystości pojazdu po zasady bezpieczeństwa załadunku, takie jak obowiązkowe stosowanie środków ochrony osobistej czy odpowiednie ustawienie nachylenia ramp załadunkowych.
Wykorzystując tablet iPad, kontroler załadunku może przeprowadzać kontrole przy pomocy kilku kliknięć, oszczędzając sobie żmudnego przepisywania ich na papier, związanego z koniecznością wprowadzenia danych do systemów informatycznych na koniec dnia. Zamiast wypełniać papierową listę nieprawidłowości, pracownik w łatwy sposób przechodzi między różnymi ekranami zatwierdzania i wprowadza dane do kolejnych obowiązkowych punktów kontroli jakości. Na końcu wyświetla się podsumowanie kontroli, a kierowca autotransortera i kontroler załadunku muszą jedynie złożyć swoje podpisy elektroniczne na urządzeniu, unikając tym samym wszelkich mogących później wyniknąć sporów.
Centra samochodowe Gefco, zlokalizowane na trasach międzynarodowych przepływów, przyjmują kierowców różnych narodowości, którzy przybywają, by załadować lub rozładować transportowane pojazdy. „Kontroler załadunku” dostępny jest w 15 językach, z możliwością rozszerzenia o kolejne, co pozwala kontrolerom na szybką identyfikacje danych, a dzięki zdjęciom wykonanym przy użyciu tabletu oraz wykresom i rysunkom również na natychmiastowe wskazanie przyczyn stwierdzonych nieprawidłowości, i to wszystko w języku, którym posługuje się kierowca. Funkcjonalność ta sprawia, że aplikacja jest przystępna i zawsze gotowa do użytku bez względu na kraj, w którym jest stosowana. Dodawanie nowych języków i informacji jest możliwe do wykonania na odległość, co stanowi dla zespołów gwarancję korzystania z zawsze aktualnej wersji narzędzia.
iPad połączony z siecią 3G zapewnia przesyłanie informacji do serwera zarówno w trybie natychmiastowym, jeśli sieć to umożliwia, jak i odroczonym do chwili, gdy zasięg sieci zostanie przywrócony, i to bez utraty danych, które są rejestrowane automatycznie. W rezultacie połączenie pomiędzy urządzeniem a centrum Gefco jest stałe i zapewnia zgodność i dokładność przesyłanych danych. Raporty informatyczne są generowane automatycznie i natychmiast nadają się do wykorzystania. Po ich wygenerowaniu są przesyłane do działu jakości zakładu produkcyjnego oraz do firmy właściciela pojazdu.
(źr. za inf. Gefco)