Dodaj ogłoszenie o pracy


Grupa Gefco podsumowała wyniki za 2013 r.

Grupa Gefco, zrealizowała w 2013 r. obroty na poziomie 4 mld euro, osiągając tym samym ponad 11 proc. wzrost w stosunku do 2012 r. Bieżący zysk operacyjny wyniósł 95,5 mln euro, przy zysku netto na poziomie 55 mln euro, co stanowi kolejny wzrost o 28 proc.

Obroty na poziomie 4 mld euro stanowią rekordową wartość w historii Spółki od czasu jej założenia w 1949 r. Tak wysoki wzrost w dużym stopniu wypracowany został w Europie Środkowo-Wschodniej i w Ameryce Łacińskiej, natomiast działalność Gefco w pozostałych regionach świata utrzymywała się na stabilnym poziomie. Poprawiła się również rentowność Grupy. Przy bardzo niskim zadłużeniu firma od lat stale i regularnie generuje wolne przepływy pieniężne, dzięki czemu oparła się kryzysowi w 2009 r., jak również spadkowi koniunktury na rynku motoryzacji w Europie w latach 2012 i 2013. Wyniki zrealizowane przez Gefco w 2013 r. potwierdzają zasadność stosowanego przez Grupę modelu biznesowego „asset-light” oraz efektywność jej struktury kosztów elastycznych.
Ponadto ugruntowują one pozycję Grupy wśród dziesięciu największych integratorów procesów logistycznych w Europie. Firma zajmuje także pierwsze miejsce w Europie pod względem logistyki pojazdów gotowych („Finished Vehicles Logistics”).
 
2013 – rokiem znaczących zmian
2013 rok przyniósł firmie znaczące zmiany, wynikające z cesji 75 proc. jej kapitału dokonanej pod koniec 2012 r. przez koncern PSA Peugeot Citroën na rzecz Grupy JSC Russian Railways (RZD), przy czym Gefco pozostało wyłącznym dostawcą PSA w zakresie globalnych usług logistycznych. Powiązanie z Grupą RZD zapewnia grupie wsparcie strategiczne w szerokiej perspektywie czasowej, jak również daje nowe możliwości rozwoju w Rosji oraz w krajach Wspólnoty Niepodległych Państw.
Firma uzyskała także łatwy dostęp do wielkich rosyjskich i międzynarodowych przedsiębiorstw przemysłowych obecnych na tych rynkach, dzięki czemu może służyć im swoim wsparciem w zakresie optymalizacji łańcucha dostaw oraz pomagać w zwiększaniu wydajności. Kolejnym czynnikiem wzrostu wynikającym ze współpracy z RZD jest rozwój przepływów handlowych pomiędzy Azją, Rosją i Europą obsługiwanych poprzez transport kolejowy.
Aby przyspieszyć rozwój w tym regionie, firma przystosowała również swoją strukturę organizacyjną, tworząc dedykowaną strefę geograficzną oraz powołując klaster 50 ekspertów ds. logistyki, prowadzących aktywną działalność w Moskwie. W ten sposób firma poszerza swoją ofertę o ekspertyzę na temat rynku rosyjskiego oraz wymiany handlowej z Rosją.

Dywersyfikacja podstawą strategii
W 2013 r. weszła w życie 7-letnia umowa z koncernem General Motors (GM), które powierzyło Gefco zarządzanie całością swojego łańcucha logistycznego w Europie i w Rosji, jak również jego optymalizację. Umowa ta, dotycząca obsługi ponad miliona pojazdów rocznie, daje Gefco pierwsze miejsce w Europie w zakresie integracji procesów logistycznych w europejskiej branży motoryzacyjnej, pomimo bardzo zróżnicowanej kondycji tego rynku. Z każdym rokiem Grupa konsekwentnie dywersyfikuje swoje portfolio Klientów. Obroty zrealizowane z wielkimi Klientami międzynarodowymi – poza koncernem PSA Peugeot Citroën – oraz z przedsiębiorstwami średniej wielkości stale rosną i w 2013 r. wyniosły ponad 2 mld euro, czyli 50 proc. łącznych obrotów (42 proc. w 2012 r). Poza producentami samochodów i wyposażenia samochodowego do Klientów firmy należą również przedstawiciele wielu innych branż, w tym branży lotniczej oraz maszyn przemysłowych („High and Heavy”).
Struktura organizacyjna podzielona na pięć głównych obszarów działalności (Overland, Overseas, Warehousing & Reusable Packaging, Finished Vehicles Logistics, Customs & Tax representation) pozwala objąć swoim zasięgiem całość łańcucha dostaw i znaleźć kompleksowe rozwiązania spełniające najbardziej surowe wymagania. Grupa opiera się na zintegrowanych systemach informatycznych, w jednolity sposób obejmujących całość działalności Grupy oraz jej oddziałów na całym świecie. Ponadto kładzie nacisk na rozwój jednostek badawczych oraz swoich możliwości w zakresie inżynierii logistycznej, aby zwiększyć wartość dodaną świadczonych usług i jednocześnie poprawić wydajność zarówno swoich Klientów, jak i własną.
W 2013 r. Gefco otworzyło trzy nowe filie: w Dubaju, w Meksyku i w Chorwacji, czym ponownie potwierdziło swoją ambicję towarzyszenia największym Klientom międzynarodowym w ich podbojach handlowych. Grupa dysonuje aktualnie siecią 37 oddziałów (w porównaniu z dziewięcioma w 1999 r.), wspieraną przez partnerów i agentów handlowych, dzięki którym jest obecna w 150 krajach.

Grupa stawia sobie za cel zrealizowanie do 2020 roku obrotów w wysokości 8 mld euro.

(źr. za inf. GEFCO)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.