Dodaj ogłoszenie o pracy


Stałe połączenie liniowe Pall-Ex z Polski do krajów UE

Pall-Ex, międzynarodowa sieć dystrybucji ładunków drobnicowych, zamierza uruchomić w III kwartale br. stałe połączenia liniowe z Polski do krajów Unii Europejskiej. Spółka planuje także rozbudowę sieci  partnerskiej w Polsce. W ramach nowych stałych połączeń polscy klienci sieci będą mogli zlecić przewóz ładunków drobnicowych do Włoch, Francji, Wielkiej Brytanii, a docelowo także do Niemiec, Turcji, krajów Beneluksu, Skandynawii, Czech i Słowacji. Transport, podobnie jak w całej sieci, będzie realizowany bez udziału podwykonawców, wyłącznie za pośrednictwem Partnerów Regionalnych Pall-Ex.

– Przez ostatnie kilka miesięcy koncentrowaliśmy się przede wszystkim na rozwijaniu sieci dystrybucji na rynku lokalnym. Przewozy międzynarodowe realizowaliśmy jedynie na wyraźne życzenie naszych klientów. Od początku zakładaliśmy jednak stworzenie paneuropejskiej sieci przewozów drobnicowych i uruchomienie regularnych połączeń międzynarodowych dla polskich klientów. Teraz naszedł czas, by te plany urzeczywistnić – tłumaczy Karolina Gil, dyrektor sprzedaży w Pall-Ex Polska.

Pall-Ex rozwija także sieć dystrybucji w Polsce. Firma prowadzi działalność w oparciu o współpracę z Partnerami Regionalnymi, niezależnymi firmami transportowymi. Obecnie,  na terenie kraju sieć zrzesza już 21 takich firm, w najbliższym czasie planuje nawiązać współpracę z co najmniej pięcioma kolejnymi. Pall-Ex chce pozyskać do współpracy przede wszystkim te firmy, które mają doświadczenie w realizacji przewozów na paletach i posiadają własny magazyn. – Sieć to system naczyń połączonych, jej rozbudowa jest więc korzystna zarówno dla klientów jak i innych partnerów.  Im większa jest suma przewozów wszystkich uczestników,  tym większe są korzyści wynikające z przynależności do sieci.  – wyjaśnia Karolina Gil.

Firmy transportowe, które zdecydują się współpracować z innymi przewoźnikami zrzeszonymi w sieci mogą liczyć na większą liczbę zleceń. Przykładem może być jeden z Partnerów Regionalnych Pall-Ex, który pozyskał w ten sposób 70 klientów. Każda firma transportowa otrzymuje też system informatyczny, który pozwala na tworzenie zleceń, zarządzanie flotą i przesyłkami oraz kontrolę kosztów. System posiada m.in. funkcję śledzenia przesyłek, potwierdzenia dostawy, generowania raportów i faktur. – TWINE powstał w oparciu o 15-letnie doświadczenia firm zrzeszonych w sieci Pall-Ex. To bezcenna pomoc zwłaszcza dla małych przewoźników, którzy nie posiadają systemów informatycznych i na bieżąco nie analizują opłacalności przewozów. TWINE umożliwia dokładną kalkulację kosztów przesyłek - wyjaśnia Karolina Gil z Pall-Ex Polska.

Pall-Ex to utworzona w 1996 r. w Wielkiej Brytanii sieć przewozów drobnicowych, zrzeszająca niezależne, lokalne firmy transportowe. Firma rozpoczęła działalność w Polsce w lipcu 2012 r.,  a we wrześniu ubiegłego roku zrealizowała pierwszy transport.  Teraz rozwija sieć partnerską i uruchamia, paneuropejskie połączenia. Obecnie Pall-Ex współpracuje z ponad 200 przewoźnikami w Wielkiej Brytanii, w Hiszpanii, Portugalii, Rumunii, Francji, we Włoszech i w Polsce. W najbliższym czasie firma planuje uruchomienie sieci w Turcji, w Niemczech, w Skandynawii oraz w Czechach i na Słowacji.

(źr. za inf. Pall-Ex)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.