Inwestycja w rozbudowę głównego europejskiego centrum logistycznego UPS na lotnisku w Kolonii/Bonn w Niemczech pochłonęła 200 mln USD. Obszar operacyjny mierzy teraz ponad 105 tys. mkw. Osiem nowych, zautomatyzowanych sortowników zwiększy wydajność sortowania o 70 proc. do 190 tys. paczek na godzinę — co daje około 53 paczek na sekundę. System przenośników ma teraz około 40 kilometrów długości, a średni czas transportu paczki od punktu rozładunku do załadunku wynosi zaledwie 15 minut.
Inwestycja ta jest jedną z największych inwestycji budowlanych w historii UPS. Rozbudowa realizowana była przez ostatnie dwa lata i przyczyniła się już do stworzenia 200 nowych miejsc pracy. UPS pozostaje więc największym pracodawcą na lotnisku w Kolonii, zatrudniające dziś w sumie ponad 2500 osób.
— Dzięki tej modernizacji dysponujemy aktualnie przestrzenią sortowniczą odpowiadającą potrzebom rozwijającej się gospodarki eksportowej o powierzchni 15 boisk futbolowych— powiedziała Cindy Miller, prezes UPS Europe. — Wszystko to gwarantuje, że hub lotniczy Kolonia/Bonn pozostanie najważniejszą częścią naszej europejskiej sieci ekspresowej, kluczowym elementem globalnych operacji lotniczych UPS oraz jedną z największych i najbardziej zaawansowanych sortowni na świecie.
Rozbudowa uzupełnia istniejące obiekty o dodatkowe nowoczesne technologie i obejmuje powiększenie jednego z budynków, który częściowo poświęcony będzie obsłudze większych przesyłek ekspresowych. Centrum Kolonia/Bonn pełni rolę globalnego hubu logistycznego dla dużych koncernów międzynarodowych oraz małych i średnich firm europejskich, które chcą wykorzystać potencjał światowej sieci handlowej UPS.
— Węzeł Kolonia/Bonn jest naszym sztandarowym obiektem w Europie, który wciąż dobrze spełnia potrzeby firmy UPS i jej klientów — powiedziała Cindy Miller. — Strategiczna inwestycja w Niemczech, u jednego z największych eksporterów świata, odzwierciedla nasze zaangażowanie w europejską gospodarkę. Jest to element długofalowej strategii, która ma pomóc klientom w zwiększeniu konkurencyjności i prowadzeniu interesów na ważnych europejskich szlakach handlowych, a także połączyć Europę z Ameryką Północną i Azją w epoce, w której nadchodzące umowy o wolnym handlu obiecują rozwój zarówno dużym, jak i małym firmom.
(źr. za inf. UPS)