Dodaj ogłoszenie o pracy


TNT odpowiedzialne za obsługę logistyczną Paczkomatów InPost we Włoszech

Grupa Integer.pl oraz TNT Express Italy poinformowali o nawiązani współpracy. W wyniku podpisanej umowy TNT będzie kluczowym partnerem logistycznym sieci Paczkomatów InPost we Włoszech, która do połowy 2014 roku obejmie 400 maszyn, a końca 2015 zostanie uruchomionych aż 1000 terminali.

TNT Express ma być odpowiedzialny za obsługę logistyczną sieci Paczkomatów InPost we Włoszech. Klienci korzystający z usług kuriera będą mogli wybrać – spośród dostępnych form dostawy przesyłki, w tym Paczkomaty InPost, których sieć na terytorium Włoch zostanie zintegrowana z 1200 placówkami TNT oraz 100 magazynami spółki.

W połowie lutego Integer.pl sfinalizował porozumienie z Banzai, największą włoską platformą e-commerce. E-Price i SaldiPrivati. Sklepy internetowe z grupy Banzai –  będą jako pierwsze we Włoszech oferować usługę odbioru zakupionych produktów w 400 Paczkomatach.

Według statystyk InPost, aż 58 proc. przesyłek jest odbieranych z Paczkomatów InPost poza standardowymi godzinami otwarcia punktów usługowych. Sektor e-handlu we Włoszech jest w pełni dojrzały, ale nadal z roku na rok odnotowuje wzrosty, nie ustępując europejskiej czołówce: Wielkiej Brytanii, Niemcom czy Francji. Szacuje się, że e-commerce w tym regionie świata po raz kolejny znacznie zwiększył swoją wartość – według badań eMarketer sprzedaż online we Włoszech w roku 2013 wyniosła aż 11,3 miliardów euro i wzrosła o 18 proc. w stosunku do roku poprzedniego .
Z paczkomaty InPost, jak podaje Integer.pl, korzysta 12 mln użytkowników, a 95 proc. paczek jest gotowa do odbioru w ciągu 24 godzin od nadania. Urządzenia te są już dostępne w 20 krajach na całym świecie, oprócz Polski, w Arabii Saudyjskiej, Australii, Chile, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Irlandii, Islandii, Litwie, Łotwie, Ukrainie, Estonii, Rosji, Cyprze, Słowacji, Czechach, a także: w Kolumbii, Kostaryce, Salwadorze oraz Gwatemali.

(źr. Integer.pl)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.