Pall-Ex Polska równo pół roku temu rozpoczął działalność operacyjną w naszym kraju. Od samego początku spółka zwiększa bazę partnerów regionalnych oraz liczbę klientów – obecnie jest ich 20.
Przypomnijmy, Pall-Ex to międzynarodowa sieć dystrybucji ładunków paletowych, założona w 1996 r. w Wielkiej Brytanii. W chwili obecnej działa także we Włoszech, Hiszpanii, Portugalii, Rumunii, Francji oraz w Polsce. Model biznesowy Pall-Ex opiera się na współpracy z niezależnymi, lokalnymi firmami transportowymi różnej wielkości – tzw. partnerami regionalnymi. W chwili obecnej jest to ponad 200 firm.
W Polsce Pall-Ex współpracuje obecnie z 20 firmami. Siatka partnerów była budowana już na 9 miesięcy przed rozpoczęciem działalności operacyjnej firmy. – Firmy, z którymi współpracujemy oddają specyficzny charakter polskiej branży TSL. Są to zarówno małe, rodzinne firmy, jak i duże przedsiębiorstwa. Do końca roku planujemy zwiększyć naszą bazę do ok. 28 partnerów regionalnych -– powiedziała Karolina Gil, dyrektor ds. Sprzedaży w Pall-Ex Polska.
Karolina Gil wskazuje także dwa kluczowe elementy, które będą jej zdaniem kluczowe dla rozwoju sektora TSL. – Polska branża transportowa jest obecnie w kluczowym okresie rozwoju. Z jednej strony postępująca konsolidacja branży, która tak jak na Zachodzie – wydaje się nieunikniona. W naszym kraju działa ponad 130 tysięcy firm zajmujących się transportem, a sytuacja wielu z nich jest trudna. Rozdrobnienie wymusza naturalną wojnę cenową, często powodującą balansowanie na granicy opłacalności. Konsolidacja w mojej opinii wydaje się jedynym słusznym rozwiązaniem.
(źr. Pall-Ex)