Dodaj ogłoszenie o pracy


Port Gdański utrzymał 2. pozycję wśród portów bałtyckich

Rok ubiegły, to kolejny okres potwierdzający ciągłą tendencję wzrostu obrotów kontenerowych na Bałtyku. 10 największych bałtyckich portów kontenerowych łącznie przeładowało w 2013 roku 7,8 mln TEU, co oznacza 3 proc. wzrost względem roku 2012 – podaje w swojej informacji prasowej Zarząd Morskiego Portu Gdańsk.

Jeszcze w 2010 roku bałtyckie porty z TOP 10 obsłużyły niemal 2 mln TEU mniej, niż w roku 2013. Dynamika obrotów kontenerowych w okresie tych trzech lat wyniosła 32 proc.

Wynik 2013 roku zagwarantował Portowi Gdańsk utrzymanie dotychczasowej 2. pozycji na Bałtyku, wskazując ponadto największą w gronie dziesięciu liderów dynamikę wzrostu (+27%) obrotów kontenerowych. Powiększył też przewagę Gdańska nad portem w Goeteborgu.

Z wyjątkiem Portu Kaliningrad, który ustąpił w 2013 roku miejsca portowi w Rydze, wszystkie porty utrzymały swoje pozycje w rankingu. Poza Portem Gdańsk dodatnią dynamikę w obrotach kontenerowych w 2013 roku (względem 2012) wśród portów z pierwszej dziesiątki osiągnęły również: Gdynia (+8 proc.), Kłajpeda (+6 proc.) i Ryga (+5 proc.). Spadek obrotów kontenerowych odnotowały porty: - Hamina Kotka (-1 proc.), Goeteborg (-5 proc.) oraz Kaliningrad (-14 proc.).

Największy port kontenerowy na Bałtyku, jakim jest niezmiennie rosyjski St. Petersburg, utrzymał też w 2013 roku niemal poziom obrotów kontenerowych z roku 2012. To pierwszy taki przypadek od czasu recesji z 2009 roku, od kiedy St. Petersburg rok rocznie notował dodatnią dynamikę obrotów kontenerowych.
(źr. ZMPG Gdańsk)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.