Pocztex, kurierska dywizja Poczty Polskiej został uznany za jedną z najsilniejszych marek na polskim rynku w kategorii transport i logistyka, otrzymując tytuł Created in Poland Business Superbrands 2013/2014. Nagroda przyznawana jest markom, które powstały w Polsce i wypracowały ponadprzeciętny wizerunek, który pozwala im skutecznie konkurować z firmami zagranicznymi.
Wyróżnienie przyznawane jest od 19 lat przez międzynarodową organizację The Superbrands Ltd. działającą w prawie 90 krajach.
Pocztex zbiera także dobre opinie na rodzimym rynku. Wyniki badania przeprowadzonego pod koniec 2013 r. przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia wskazują, że marka ceniona jest m.in. za duży zasięg i stabilność. Pocztex kojarzy się także z dużą szybkością doręczenia. Pozytywne opinie przekładają się na sukces biznesowy – wzrost wolumenu Pocztexu w roku 2013 był o prawie 60 proc. wyższy w porównaniu do roku 2012.
Poczta Polska w ciągu ostatniego roku dokonała istotnych zmian w swojej ofercie kurierskiej. Wprowadzone w styczniu br. nowe usługi: Pocztex Ekspres 24 i Pocztex Kurier 48 to m.in. wyższe wartości sumy ubezpieczenia przesyłek, zawarte w cenie usługi. Usługi świadczone są w standardzie „od drzwi do drzwi” – każdą przesyłkę Pocztex kurier odbiera bezpośrednio od nadawcy (po wcześniejszym złożeniu zlecenia na Infolinii lub poprzez stronę www) bez konieczności nadania przesyłki w placówce pocztowej.
Poczta Polska wdraża strategię polegającą na rozwoju najbardziej perspektywicznych segmentów biznesu. Jednym z nich jest rynek usług paczkowo-kurierskich, w tym obsługa firm branży e-commerce. Z usług spółki regularnie korzysta prawie 60 proc. firm z tego segmentu.
(źr. Poczta Polska)