Dodaj ogłoszenie o pracy


DSV rozwija transport na kierunkach skandynawskich

Udział sprzedaży usług transportu drogowego na rynkach skandynawskich sięga aż 42 proc. całości realizowanych usług spółki DSV Road. Dzieje się tak dzięki duńskim korzeniom polskich dywizji Grupy DSV, które w naturalny sposób przekładają się na jej ścisłą współpracę oraz dynamiczny rozwój biznesu ze swoim macierzystym krajem.

- Warto zaznaczyć, że wszystkie dywizje DSV w Polsce działają w oparciu o skandynawski model zarządzania. Oznacza to aktywną partycypację wszystkich zainteresowanych stron we wspólnym ustalaniu planów operacyjnych, a następnie wdrażaniu ich w życie. Dzięki takiemu podejściu do prowadzenia biznesu DSV może pochwalić się minimalizacją ewentualnych błędów w przeprowadzanych procesach oraz dużym zaangażowanie pracowników w działalność firmy – mówi Marcin Szlęzak, Business development Manager, DSV Road.

Jak w praktyce wygląda rozwój współpracy polsko-duńskiej?
Terytorium Danii obejmuje Półwysep Jutlandzki oraz 405 wysp i wysepek, z których 81, w tym największa Zelandia, ze stolicą kraju Kopenhagą,  jest zamieszkanych. Uwarunkowania geograficzne warunkują charakterystyczne dla tego rynku korytarze transportowe - na kontynent z Polski przez Niemcy, a na wyspy promami z portów wschodnio-niemieckich. Alternatywą są także połączenia z Polski do Ystad w Szwecji, a następnie mostem do Kopenhagi.

- Fakt dużego rozproszenia terytorium Danii, ze względu na wyspy sprawia, że transport na tym kierunku jest bardzo wymagający, a często także droższy, ze względu na ceny promów. Najczęściej eksportowane z Polski na tym kierunku są produkty żywnościowe i mleczne, kosmetyki, elektronika oraz prasa - mówi Marcin Szlęzak, Business development Manager, DSV Road. Sprawna realizacja działań transportowych i logistycznych, nie tylko na kierunku duńskim, ale także szerzej, do całej Skandynawii, wymaga specyficznej wiedzy oraz doświadczenia. Za przykład mogą tutaj posłużyć choćby przestoje w przeprawach promowych, powodowane sztormami na Bałtyku. Bez dobrze wypracowanych zasad współpracy z liniami promowymi, możliwości operacyjne dostawców usług transportowych są w takiej sytuacji mocno ograniczone. Brak balansu handlowego pomiędzy Polską i Danią skutkuje też sezonowymi podwyżkami cen za transport z uwagi na mniejszy wolumen eksportowy. Z kolei sezon zimowy i charakterystyczne dla niego problemy w jeździe po lodzie i śniegu często zmuszają operatorów do całkowitego zawieszenia świadczenia usług na kierunkach skandynawskich.

Grupa DSV rozpoczęła swoją historię ekspansji w 1989 r. Niewielka duńska firma transportowa, zatrudniająca ok. 350 pracowników, na przestrzeni lat dynamicznie się rozwinęła. Dzięki przejęciom kolejnych przedsiębiorstw DSV stało się jednym z największych globalnych operatorów logistycznych, działających obecnie w 75. krajach. Obecnie Grupa DSV znajduje się na liście 30 najbardziej prestiżowych duńskich firm.
Wśród operatorów logistycznych firma plasuje się obecnie na szóstej pozycji na świecie oraz trzeciej w Europie. W Polsce DSV jest obecne od 1995 r. i zajmuje obecnie piąte miejsce pod względem przychodów oraz trzecie w kategorii największych krajowych dostawców usług logistycznych.

(źr. opr. za inf. DSV Road)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.