W tegorocznej, dziewiątej już, edycji akcji charytatywnej Noworoczna Paczka DPD Polska 51 placówek Polskiego Czerwonego Krzyża zostało wyposażonych w czytnik e-booków, kuchenkę mikrofalową, blender, czajnik, dzbanek filtrujący, wyciskarkę do cytrusów i opiekacz do kanapek. W ubiegłym roku DPD Polska poza przyborami biurowymi ufundowała dla każdej z placówek wieże hi-fi. Dobór sprzętu RTV i małego AGD wynika z zapotrzebowania placówek, zgłoszonego do DPD Polska za pośrednictwem PCK.
Dzięki zaangażowaniu pracowników DPD Polska ufundowane przez firmę prezenty zostały zapakowane i bezpiecznie dostarczone do oddziałów firmy, z których pod opieką pracowników i kurierów DPD Polska dotarły do swoich odbiorców w 51. placówkach opiekuńczych Polskiego Czerwonego Krzyża.
- Przez 9 lat trwania naszej akcji pracownicy i współpracownicy DPD Polska doręczyli do placówek ponad 100 000 prezentów oraz sprzęt RTV/AGD. Mamy nadzieję, że multimedialne pomoce dydaktyczne, sprzęt RTV i AGD pomogą dzieciom rozwijać ich pasje, a placówkom ułatwią codzienną pracę. Ogromnie cieszy mnie rosnąca aktywność pracowników i współpracowników firmy, którzy z nie gasnącym entuzjazmem włączają się w akcję każdego roku. Dokładamy wszelkich starań, by długoterminowy sukces naszej firmy osiągać nie tylko poprzez innowacyjne produkty i usługi, ale również poprzez odpowiedzialne traktowanie otoczenia, w którym funkcjonujemy. Dziękuję wszystkim tym, którzy swoim zaangażowaniem potwierdzają, że społeczna odpowiedzialność biznesu jest ważnym elementem strategii DPD Polska – mówi Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska.
- Noworoczna Paczka to modelowy przykład współpracy pomiędzy sektorem biznesowym, a organizacją pozarządową. Cieszę się, że są ludzie, którzy potrafią dzielić się tym co mają. Pomoc, jaką przekazuje DPD Polska naszym podopiecznym jest nieoceniona. W imieniu naszych małych podopiecznych i ich rodziców chciałbym podziękować wszystkim pracownikom DPD Polska, którzy od 9 lat spełniają dziecięce marzenia. – dodaje dr Jerzy Zaborowski, dyrektor generalny Polskiego Czerwonego Krzyża.
DPD Polska prowadzi akcję pomocową Noworoczna Paczka, skierowaną do potrzebujących dzieci w całej Polsce od 2005 roku. Projekt polega na wsparciu wybranych we współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem placówek społecznych, pośród których znalazły się m.in. świetlice socjoterapeutyczne oraz domy interwencji kryzysowej dla matek z dziećmi. Akcja zyskała na popularności wśród pracowników DPD Polska, wśród klientów firmy a nawet osób prywatnych.
(źr. DPD)