Dodaj ogłoszenie o pracy


Ruszyło regularne połączenie kolejowe BCT-Stryków

Bałtycki Terminal Kontenerowy 6 marca 2014 rozpoczął obsługę nowego, regularnego połączenia kolejowego, realizowanego na trasie Gdynia-Stryków. Połączenie obsługuje firma Erontrans, która w Strykowie uruchomiła w tym roku własny terminal intermodalny.
Pociąg ze Strykowa k. Łodzi do gdyńskich terminali będzie docierał dwa razy w tygodniu. Nowe połączenie uzupełni już istniejącą bogatą siatkę relacji kolejowych, łączących BCT z blisko dwudziestoma destynacjami.
- Stryków staje się coraz ważniejszą lokalizacją na logistycznej mapie Polski. Korzystne położenie w centrum kraju i na styku dróg A1 i A2 sprawiają, że powstają tam kolejne inwestycje magazynowe i zwiększa się zapotrzebowanie na przewozy intermodalne – mówi Piotr Frąckowiak, kierownik wydziału kolei BCT. –Jesteśmy przekonani, że nowe połączenie odpowie na to zapotrzebowanie i pozwoli na znaczne usprawnienie łańcuchów dostaw dla największych sieci handlowych w naszym kraju.
Bałtycki Terminal Kontenerowy jest jednym z liderów transportu intermodalnego w Polsce. Od lat zauważalne jest zwiększanie się udziału kolei w ogólnej liczbie przeładunków – w 2013 wyniósł on ponad 41%, co plasuje BCT znacznie powyżej europejskiej średniej, wynoszącej ok. 25%. Terminal realizuje tym samym wytyczne polityki transportowej UE, która zakłada do 2030r. obsługę ponad 35% ładunków drogą kolejową.
Erontrans to firma spedycyjna z 25-letnim doświadczeniem na rynku międzynarodowym. Firma oferuje usługi z zakresu m.in. transportu drogowego, magazynowania, obsługi celnej i fiskalnej czy project cargo. Od kilku lat z powodzeniem konkuruje na rynku usług przewozów intermodalnych.   
Firma zarządza również terminalem intermodalnym w Strykowie. Otwarty 3 marca b. r. terminal dysponuje torem o długości 350 m i powierzchni placu 6000m2. Jednorazowo może obsługiwać do 600 TEU. Oprócz obsługi kontenerów Erontrans oferuje w Strykowie również przeładunki naczep drogowych.

źr. BCT

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.