Dodaj ogłoszenie o pracy


Budowa tunelu Femern szansą dla polskich firm

Niedawno pisaliśmy o wspólnym projekcie duńsko-niemieckim dotyczącym budowy tunelu Fehmarnbelt, który znacznie skróci czas podróży między Skandynawią i Europą kontynentalną. Odcinek o długości prawie 18 kilometrów ma przebiegać w niemal prostej linii pomiędzy Rødbyhavn w Danii i Puttgarden w Niemczech.
Teraz konsorcjum duńskich firm Femern zaprasza przedsiębiorstwa zainteresowane udziałem w tym przedsięwzięciu, na serią spotkań na terenie całej Danii. Podczas nich firmy  będą miały okazję spotkać się i usłyszeć, jakie konkretne zlecenia na dostawy i usługi mogą otrzymać przy budowie największego na świecie tunelu budowanego pod cieśniną Femern.

W tym celu odbędzie się szereg otwartych spotkań, w trakcie których Femern A/S będzie informować firmy o możliwości uczestniczenia w budowie tunelu i innych planowanych kontraktach budowlanych na wyspach Zelandia i Lolland-Falster. Międzynarodowe konsorcja wstępnie wybrane do budowy tunelu pod cieśniną Fehmarn są w trakcie przygotowywania ofert, a w nadchodzących miesiącach konsorcja będą nawiązywały kontakty z podwykonawcami z całej Danii, Niemiec i innych państw. Femern A/ S przygotowała przewodnik, który opisuje konkretne zadania, które mogą być zlecane dla podwykonawców przy budowie tunelu. Przewodnik zawiera informacje o możliwościach jakie stwarza realizacja projektów dla MSP oraz dane kontaktowe do konsorcjów międzynarodowych.

Zadania podwykonawców mogą obejmować, na przykład, utrzymanie sprzętu morskiego (np. pogłębiarek, urządzeń dźwigowych), prace spawalnicze, konserwacja różnego rodzaju statków,  barek, sprzętu do nurkowania itd. I co ważne na place budów potrzebne będą dostawy i instalacja mniejszych budynków przeznaczonych na zaplecze biurowe i pomieszczenia socjalne dla pracowników, stołówki, a także sprzątanie obiektów, transport, ochrona oraz budowa ogrodzenia wokół placu budowy. Ale przede wszystkim potrzebni będą przewoźnicy będący w stanie podjąć się tego zadania. Dlatego w marcu i kwietniu 2014 r firma Femern A/S,  Femern Belt Development wraz z lokalnymi oddziałami Konfederacji Duńskiego Przemysłu zorganizuje łącznie pięć spotkań informacyjnych w całej Danii. Podobne spotkania planowane są w Niemczech: w Lubece i Flensburgu.

Pierwsze spotkanie odbędzie się 11 marca w Aalborg’u.
Na spotkaniach informacyjnych, dyrektorzy poinformują o możliwościach, jakie będą miały firmy, które wezmą udział w budowie tunelu  i innych budowach, które będą prowadzone we wschodniej Danii w ciągu najbliższych lat.
Przypomnijmy, że prace budowlane, które będą prowadzone na Zelandii i Lolland-Falster w ciągu najbliższych dziesięciu lat, to inwestycje rzędu około 27 mld euro. Bowiem oprócz budowy tunelu Fehmarnbelt, będą także realizowane inne inwestycje budowlane, takie jak nowe autostrady, nowe połączenie kolejowe Kopenhaga-Ringsted, nowy most Storstrøm oraz nowe więzienie w północnej części wyspy Falster.
Harmonogram spotkań:
Aalborg  - 11 marca 2014, godz. 15.30 - 18.30
Aarhus - 12 marca 2014, godz. 08.30 - 11.30
Odense -  12 marca 2014, godz. 15.30 - 18.30
Padborg  - 13 marca 2014, od 15.30 - 18.30
Ringsted - 17 marca 2014, od 15.30 - 18.30
Na spotkania można zarejestrować się wysyłając e-maila na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
rak za info http://www.femern.dk,

Zobacz także:
czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.