Dodaj ogłoszenie o pracy


Ostatnie starcie - finał VI Ogólnopolskiej Olimpiady Logistycznej

7 marca w auli Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu odbył się finał VI Ogólnopolskie Olimpiady Logistycznej. 51 najlepszych uczniów techników logistycznych i spedycyjnych walczyło o indeks WSL, staże i praktyki w renomowanych firmach oraz wiele cennych nagród rzeczowych.

Finaliści mieli do rozwiązania trzy zadania problemowe, dotyczące funkcji transportu w logistyce. Wcielając się w rolę właścicieli firm przewozowych podejmowali istotne ekonomiczne decyzje i kalkulowali koszty inwestycji. Pytania na tegoroczny finał przygotowali: Przewodniczący Polskiego Towarzystwa Logistycznego, prof. US dr hab. Mariusz Jedliński oraz wykładowcy Wyższej Szkoły Logistyki – prof. WSL dr hab. Maciej Stajniak i dr Paweł Romanow.

Uczniowie, którzy najlepiej wykorzystali 120 minut przeznaczone na udzielenie odpowiedzi, mogą liczyć na olimpijskie podium. Na zwycięzców Ogólnopolskiej Olimpiady Logistycznej czekają bezpłatne studia w Wyższej Szkole Logistyki w Poznaniu, miejsca na praktykach i stażach w znanych przedsiębiorstwach logistycznych oraz cenne nagrody rzeczowe. Ponadto każdy finalista jest zwolniony z pisemnej części egzaminu zawodowego.
- To prawdziwa przyjemność, gościć tak utalentowanych młodych ludzi w murach naszej uczelni – mówi Alicja Gruszczyńska, rzecznik prasowy WSL. Uczestnicy olimpiady to prawdziwi pasjonaci logistyki. Cieszy nas możliwość rozwijania ich pasji i wiedzy. Jesteśmy przekonani, że w przyszłości wielu z nich osiągnie zawodowy sukces.

W pierwszym etapie tegorocznej edycji wystartowało 6845 uczniów z 268 szkół z całej Polski. Test wiedzy logistycznej najlepiej rozwiązało 534 uczniów, którzy w grudniu spotkali się ponownie, w okręgowym etapie turnieju. 4 kwietnia podczas uroczystości ogłoszenia wyników i rozdania nagród poznamy ostateczną klasyfikację finałową i poznamy obsadę olimpijskiego podium.

Ogólnopolska Olimpiada Logistyczna jest organizowana przez Wyższą Szkołę Logistyki od 2008 roku. Jej celem jest pobudzanie i rozwijanie zainteresowań uczniów problematyką logistyczną, ocena praktyczna programów nauczania w szkołach ponadgimnazjalnych, stopnia ich zrozumienia i przyswojenia przez uczniów oraz podnoszenie poziomu kształcenia. Olimpiada jest jedynym w Polsce turniejem tematycznym z dziedziny logistyki, którego laureaci i finaliści są zwolnieni z etapu pisemnego egzaminu  zawodowego. Honorowym Patronem olimpiady jest Minister Edukacji Narodowej. Partnerem Merytorycznym jest Instytut Logistyki i Magazynowania oraz Polskie Towarzystwo Logistyczne.

Organizacja olimpiady na tak wielką skalę nie byłaby możliwa, gdyby nie silne wsparcie partnerów biznesowych – sponsorów i fundatorów nagród. Złotymi Sponsorami VI Ogólnopolskiej Olimpiady Logistycznej są: Dachser, Marathon International Logistics, PPUH Agrobex, STILL Polska, TimoCom Soft- und Hardware GmbH. Sponsorzy Srebrni to: DPD Polska, JAS-FBG i Polski Komitet Narodowy EPAL. Do grona sponsorów dołączyła także Panopa Logistik Polska.

Patronat medialny nad olimpiadą objęły: Telewizja WTK, epoznan.pl, dlaStudenta.pl, logistyka.net.pl, „Logistyka a Jakość”, „Nowoczesny Magazyn”, NM.pl, „TSL Biznes”, „Warehouse Monitor”, „Polska Gazeta Transportowa”, „Top Logistyk”, „Magazynowanie i Dystrybucja”, „Eurologistics”, Pracujwlogistyce.pl, Forumtransportu.pl, DobraLogistyka.pl, Spedycje.pl, etransport.pl, LOG24.pl, e-logistyka.pl, Kierunki.net, Edukacja.net, Uczelnie.net

(red.)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.