Dodaj ogłoszenie o pracy


Nowe połączenia intermodalne DSV pomiędzy Turcją i Wielką Brytanią

Z początkiem roku Grupa DSV uruchomiła nowe połączenie intermodalne pomiędzy Turcją a Wielką Brytanią. Serwis jest wspólnym przedsięwzięciem dwóch dywizji DSV: Air & Sea oraz Road.
Nowy kontenerowy serwis DSV pomiędzy Turcją i Wielką Brytanią jest uzupełnieniem dla funkcjonującego już drogowo-morskiego połączenia tzw. DSV Short Sea, operującego pomiędzy portem Cesme w Turcji i włoskim Triestem. System drogowo-kolejowy oparty jest na przewozach towarów w 45’ kontenerach. Czas tranzytu dla dostaw w ramach nowego systemu droga-tory jest nieco dłuższy od bezpośrednich dostaw drogowych i twa 10-12 dni. Równocześnie jest on bardziej przewidywalny i pewny, a dodatkowo oferuje wysoką efektywność i stabilność kosztową, pozwalając na uzyskanie nawet 10-15 proc. oszczędności. Dodatkowe atuty nowego serwisu to wyższa punktualność, ustalone harmonogramy odjazdów oraz brak sezonowych wahań w podaży taboru. Serwis intermodalny jest także  ekologiczny, co jest kluczowym czynnikiem dla niektórych klientów Grupy DSV.
- Zauważyliśmy, że z roku na rok rośnie zainteresowanie intermodalnym systemem przewozu towarów, jako sposobem na tańszy transport produktów – mówi Morten Joergensen, dyrektor zarządzający DSV Road Turcja. - Coraz nowocześniejsza trakcja kolejowa między Wielką Brytanią a Turcją, stała się realną alternatywą dla drogowego i morskiego systemu transportu towarów.

Od początku 2014 roku z Istambułu na Wyspy Brytyjskie będzie można transportować kontenery na dwa sposoby: albo drogą morską do Triestu (Włochy), by stamtąd drogą kolejową dotrzeć do Zeebrugge (Belgia) lub Rotterdamu (Holandia), albo bezpośrednio pociągiem z Turcji do Belgii lub Holandii. W obu przypadkach transport odbywa się kontenerami o ładowności identycznej do tych, zastosowanych w naczepach drogowych.
- Wymiary kontenerów 45’ zbliżone są do objętości standardowej naczepy tzn. 33 europalety. Ich przewagą jest wyższy limit wagowy - do 27 ton. Dodatkowo kontenery 45’ wyposażone są w specjalne zamki oraz wzmocnienia antywłamaniowe, co zwiększa bezpieczeństwo przewożonych towarów – mówi Paweł Osiak, Business Development Manager w DSV Road Polska. Sam system transportu intermodalnego w Polsce cieszy się coraz większą popularnością, chociaż obecnie stanowi zaledwie około 2 proc. łącznej wartości ładunków. Dla porównania w państwach Europy Zachodniej udział ten wynosi ok. 10 proc. Zatem, jak pokazują doświadczenia z innych krajów, transport intermodalny może być jednym z kierunków rozwoju i optymalizacji przy wsparciu i dalszym inwestowaniu w infrastrukturę kolejową.
żr. DSV

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.