Dodaj ogłoszenie o pracy


PKP CARGO samodzielnym przewoźnikiem w Holandii

PKP CARGO S.A. otrzymało certyfikat bezpieczeństwa część „B” od holenderskiego Inspektoratu Transportu i Środowiska (ILT) – polskiego odpowiednika UTK. Dokument uprawnia spółkę do przewozu towarów, w tym ładunków niebezpiecznych na terytorium największego państwa Beneluxu. Holandia jest siódmym krajem europejskim, na terenie którego PKP CARGO może samodzielnie przewozić ładunki.
Poprzednio, dzięki posiadanym certyfikatom przyznanym przez narodowe instytucje nadzorujące rynek kolejowy w poszczególnych krajach, PKP CARGO S.A. samodzielnie realizuje przewozy na terenie Czech, Słowacji, Niemiec, Austrii, Belgii i na Węgrzech. Spośród wymienionych najwięcej przewozów (zarówno pod względem masy, jak i ilości pociągów) spółka realizuje w Republice Czeskiej.

Otrzymanie Przedmiotowego Certyfikatu Bezpieczeństwa poprzedził wnikliwy audyt przeprowadzony przez holenderski urząd wydający wiążące uprawniania w centrali PKP CARGO S.A. w Warszawie w listopadzie ubiegłego roku. Dokument pozwoli Spółce na samodzielną realizację przewozów towarowych, w tym przewozów towarów niebezpiecznych na sieci kolei holenderskich, z wyjątkiem linii dużych prędkości – HSL Zuid. PKP CARGO S.A. jest obecnie na etapie realizacji działań mających na celu podpisanie stosownych umów z holenderskim zarządcą infrastruktury, umożliwiających rozpoczęcie w krótkim czasie samodzielnych przewozów na terytorium Holandii.
Dane GUSu i EUROSTATu dotyczące przewozów towarowych pomiędzy Polską i Holandią, dowodzą, że popyt na transport między obu krajami wzrasta z roku na rok. W porcie w Rotterdamie przeładowuje się blisko 40 proc. towarów trafiających do Europy, co daje 450 mln ton towarów. Biorąc pod uwagę, że w polskich portach rozładowuje się coraz więcej kontenerów i chcemy opierać rozwój regionu na tym segmencie gospodarki morskiej, to dostępność portów i ich rozwój jest kluczowy.
- Przez Holandię przebiega jeden z ważniejszych korytarzy transportowych łączących zachód ze wschodem Europy i dalszymi krajami wschodnimi (m.in. Rosja, Chiny). Otrzymanie przedmiotowego certyfikatu znacznie wzmocni możliwości PKP CARGO we współuczestniczeniu w systematycznie rosnących przewozach w tym korytarzu – powiedział Adam Purwin, prezes zarządu PKP CARGO S.A.

źródło: PKP Cargo

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.