Dodaj ogłoszenie o pracy


Scania reorganizuje produkcję autobusów ... i zwalnia 250 osób

Scania rozpoczyna program poprawy efektywności, którego celem będzie zapewnienie rentowności sektora autobusów miejskich. W 2014 roku koszty zostaną obniżone o 70 mln SEK. Rozpoczęto negocjacje z organizacjami związkowymi w celu zmniejszenia zatrudnienia o 250 pracowników, z których około 200 zatrudnionych jest obecnie w Słupsku i 50 w Szwecji.
- Obecnie posiadamy znaczne nadwyżki zdolności produkcyjnych w sektorze autobusów miejskich. Dlatego musimy podjąć szeroko zakrojone działania restrukturyzacyjne w celu dostosowania naszej struktury organizacyjnej do wymogów rynku. To jest jedyna słuszna droga, aby długoterminowo zabezpieczyć naszą pozycję dostawcy kompletnych autobusów miejskich - powiedział Klas Dahlberg, wiceprezes Scania Buses & Coaches.

Sprzedaż autobusów miejskich Scania Citywide zaprojektowanych i wyprodukowanych w zakładach produkcyjnych Scania spadła w porównaniu do rekordowego roku 2010, kiedy to ok. 600 autobusów zostało dostarczonych do obsługi transportu publicznego w Szwecji, Holandii i Wielkiej Brytanii i innych krajach. Zmiany strukturalne będą obejmować zarówno działy badań i rozwoju, zakupów oraz działy bezpośrednio produkcyjne autobusów miejskich wraz z administracją.

Jednostka produkcyjna Scania w Słupsku, z ponad 500 pracownikami, rozpocznie proces dostosowywania organizacji do aktualnych warunków rynkowych. Scania podjęła negocjacje z zakładowymi organizacjami związkowymi, w celu redukcji personelu o około 200 pracowników, zarówno w obszarze administracji i produkcji.
Z uwagi na długotrwałe zmniejszone zapotrzebowanie na autobusy miejskie, Scania podejmowała szereg działań, we współpracy z zakładowymi związkami zawodowymi, których celem było utrzymanie stanowisk pracy w Scania Production Słupsk.
- Ze względu na wzmożoną konkurencję i zwiększoną presję cenową, musimy teraz dostosować zatrudnienie do obniżonego poziomu produkcji. To nie była łatwa decyzja, ale niestety jest to konieczne dla naszego długofalowego funkcjonowania, jako producenta autobusów i autokarów, tutaj w Słupsku - stwierdził Peter Björk, dyrektor zarządzający Scania Production Słupsk.
Projekt związany z wprowadzeniem autokaru OmniExpress 3.20 w Słupsku będzie nadal kontynuowany, zgodnie z wcześniejszym planem.
W siedzibie głównej w Södertälje, w Szwecji, zmiany będą obejmować dział badań i rozwoju, jak również dział zakupów dla autobusów Scania Citywide. Dotyczyć będą około 50 pracowników Södertälje, którym oferowane będzie dalsze zatrudnienie w podobnych działach w Scania CV AB.
rak za info Scania

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.