Dodaj ogłoszenie o pracy


Włącz się w Inteligentne Specjalizacje Województwa Pomorskiego

Klaster Logistyczno-Transportowy „Północ-Południe” proponuje uwzględnienie gospodarki morskiej, sektora transportowego oraz logistyki  jako kluczowe branże do Inteligentnych Specjalizacji Województwa Pomorskiego.

Z inicjatywy Klastra Logistyczno Transportowego Północ-Południe 18 lutego 2014 w Gdańskim Parku Naukowo Technologicznym doszło do spotkania przedsiębiorców, samorządowców i naukowców z przedstawicielem Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową, Maciejem Dzierżanowskim. Podczas spotkania toczyła się dyskusja w sprawie kryteriów inteligentnych specjalizacji naszego Województwa. Czym jest koncepcja inteligentnych specjalizacji oraz w jaki sposób będzie się je identyfikowało,  to główne zagadnienia poruszane na forum spotkania. Zebrani zawnioskowali o uwzględnienie gospodarki morskiej i sektora transportowego oraz logistyki jako kluczowe branże w tzw. Smart Specialization.

- Branże te są w naturalny sposób predestynowane do wyboru, zarówno pod względem geograficznym z racji położenia nadmorskiego, unikatowego w skali kraju jak również potencjału ekonomicznego. Szczególnie Porty Morskie Gdańska i Gdyni, bazy kontenerowe, linie żeglugowe połączone systemem intermodalnym z transportem drogowym i kolejowym stanowić mogą solidną podstawę rozwojową naszego regionu - mówił podczas spotkania Marek Świeczkowski przewodniczący Klastra LTPP.

Dyskusja na tematy Inteligentnych Specjalizacji będzie toczyć się nadal wyniki analizy wpłyną na wybór inteligentnej specjalizacji województwa pomorskiego i wskażą obszary, którym Urząd Marszałkowski okaże szczególne wsparcie w dalszym rozwoju. Brak udziału przedstawicieli którejś ze wskazanych branż może pociągnąć za sobą wykluczenie sektora.


Firmy i organizacje gospodarcze zainteresowane zgłoszeniem wniosków oraz wyrażeniem poparcia dla wniosku Klastra prosimy o kontakt mailowy klasterlogtrans@gmail.

(red/za inf. Klaster Logistyczny Północ - Południe z Gdańska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.