Dodaj ogłoszenie o pracy


Poznajmy kolejnego mistrza ekonomicznej jazdy

Trwa przyjmowanie zgłoszeń do Drivers’ Fuel Challenge 2014 – międzynarodowego konkursu Volvo Trucks w jeździe ekonomicznej. Konkurs jest otwarty dla wszystkich kierowców zawodowych, niezależnie od tego, jakiej marki samochodem ciężarowym jeżdżą na co dzień. Finał zostanie rozegrany 19 września br. w Szwecji.
Konkurs Drivers’ Fuel Challenge, w różnych formach – jako wydarzenie o zasięgu globalnym lub regionalnych, jest organizowany corocznie od 2009 r. Z roku na rok zdobywa coraz większą popularność. W jego ostatniej globalnej edycji udział wzięło 3600 kierowców z 22 krajów.

– Koszty paliwa stanowią duże obciążenie finansowe dla wielu firm transportowych. Niemniej jednak, koszty te można wydatnie zmniejszyć, stosując techniki ekonomicznej jazdy. Za pomocą Drivers’ Fuel Challenge chcemy podkreślać znaczenie tego faktu i zachęcać kierowców zawodowych na całym świecie do doskonalenia swojego stylu jazdy pod kątem ekonomiki paliwowej – mówi Vesna Jovic, menedżer projektu ds. Drivers’ Fuel Challenge 2014.

I rzeczywiście, potencjalne korzyści wynikające z ekonomicznej jazdy są znaczne. Z analiz Volvo Trucks wynika, że poprzez skorzystanie z oferowanych przez Volvo Trucks usług, takich jak szkolenie i indywidualny instruktaż kierowców, udaje się zmniejszyć zużycie paliwa o około 10 procent. Dlatego też uczestnicy Drivers’ Fuel Challenge będą oceniani nie tylko według rzeczywistego zużycia paliwa, ale także pod kątem zachowań oddziałujących na ekonomikę paliwową, takich jak przewidywanie sytuacji drogowej, hamowanie oraz wykorzystanie silnika i skrzyni biegów. Próby konkursowe będą się odbywały w realistycznych warunkach, w których kierowcy muszą utrzymać odpowiednią wydajność, a jednocześnie udowodnić, że potrafią użytkować samochód ciężarowy w sposób właściwy: bezpieczny i odpowiedzialny.

Swój tegoroczny konkurs Rynek Europy Centralno-Wschodniej (CEE) Volvo Trucks organizuje w ramach globalnego Drivers’ Fuel Challenge 2014. Oznacza to, że 3 najlepszych kierowców wyłonionych w regionalnym finale będzie reprezentować region CEE w finale światowym, walcząc o tytuł mistrza świata w ekonomicznej jeździe. Lokalne rundy kwalifikacyjne, a następnie finały krajowe i wreszcie finał rynku CEE zostaną rozegrane zgodnie z planem określonym przez Region w 2012 r. i zastosowanym także w roku ubiegłym. Kierowcy będą rywalizowali ze sobą na specjalnie wytyczonych trasach konkursowych.
Szczegółowe informacje o konkursie, w tym dotyczące zasad, szczegółowego programu, terminów i sposobu składania zgłoszeń w Polsce zostaną wkrótce opublikowane na stronie www.volvotrucks.pl Rejestracja do konkursu w Polsce rusza 10 marca 2014.

Światowy finał Drivers’ Fuel Challenge 2014, z udziałem 25 najoszczędniejszych kierowców na świecie, odbędzie w rodzinnym mieście Volvo Goeteborgu, w Szwecji, 19 września 2014 r.

Szczegółowe informacje o konkursie, w tym dotyczące zasad, szczegółowego programu, terminów i sposobu składania zgłoszeń w Polsce zostaną wkrótce opublikowane na stronie www.volvotrucks.pl Rejestracja do konkursu w Polsce rusza 10 marca 2014.

Fakty – Drivers’ Fuel Challenge 2014
Drivers’ Fuel Challenge to ogólnoświatowy konkurs w ekonomicznej jeździe, otwarty dla wszystkich kierowców zawodowych, niezależnie od tego, jakiej marki samochodem ciężarowym jeżdżą na co dzień i bez względu na wiek. Finaliści zostaną wyłonieni w drodze regionalnych eliminacji, organizowanych od lutego do lipca 2014 r. (wg indywidualnych harmonogramów w poszczególnych krajach). Kraje Rynku Europy Centralno-Wschodniej biorące udział w Drivers’ Fuel Challenge 2014: Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Czarnogóra, Czechy, Chorwacja, Estonia, Litwa, Łotwa, Macedonia, Polska, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia, Węgry.

(źr. Volvo Trucks Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.