Grupa GLS poinformowała o wydaniu pierwszego raportu na temat zrównoważonego rozwoju, który udokumentował zaangażowanie Grupy w społeczne działania podejmowane w zakresie ochrony środowiska. Najnowszy raport Grupy GLS zawiera wiele przykładów pokazujących, jak różne spółki krajowe działają w sposób społecznie i ekologicznie świadomy nie rezygnując przy tym z podejmowania skutecznych działań ukierunkowanych na stały rozwój i wzrost efektywności.
Jednym z najważniejszych i obszernie omówionych w raporcie zagadnień jest inicjatywa środowiskowa Grupy – ThinkGreen. GLS wyznacza sobie wciąż nowe cele w zakresie dbałości o środowisko, jednocześnie wspiera bieżącą działalność ekologiczną Grupy oraz monitoruje osiągnięte postępy. W raporcie znaleźć można również szczegółowe informacje na temat podjętej przez GLS inicjatywy ThinkSocial polegającej na utrzymywaniu przez GLS etycznych i uczciwych kontaktów ze społeczeństwem, pracownikami, partnerami transportowymi i świadczącymi za ich pośrednictwem usługi doręczania paczek – kurierami.
W rozdziale poświęconym ochronie środowiska Grupa GLS przedstawia pierwsze efekty podejmowanych w ramach strategii zrównoważonego rozwoju działań. - W ciągu ostatnich dwóch lat fiskalnych, pomimo wzrostu wolumenu paczek, udało nam się zmniejszyć całkowitą emisję dwutlenku węgla i ekwiwalentów węglowych o cztery procent - mówi Rico Back, CEO GLS.
Dzięki budowie nowych ekofilii, inwestycjom w bardziej wydajne technologie i oszczędzaniu energii, GLS w rzeczywistości zmniejszył emisję, powstającego w procesie przetwarzania energii elektrycznej i ciepła, dwutlenku węgla o 22 procent O osiem procent wzrosła również liczba pojazdów spełniających normę Euro 4 lub wyższą – w tej chwili stanowi ponad siedemdziesiąt siedem procent floty.
W części raportu poświęconej ThinkSocial GLS prezentuje najważniejsze z podejmowanych działań edukacyjnych i rozwojowych, które dedykuje swoim pracownikom. Innym, niezwykle ważnym obszarem działalności, jest utrzymanie równych i partnerskich relacji z firmami transportowymi i ich kierowcami, w których niebagatelną rolę odgrywają podejmowanie wspólnych inicjatyw i działania na rzecz optymalizacji procesów.
Niniejszy raport na temat zrównoważonego rozwoju GLS jest pierwszym z serii regularnych sprawozdań zapewniających klientom, pracownikom, partnerom transportowym i społeczeństwu przejrzysty przegląd działalności firmy oraz podstawę do trwałego dialogu. Dokument jest dostępny na stronie internetowej GLS.
(źr. GLS)