„The Epic Split”, film z udziałem Jeana-Claude'a Van Damme'a będący zapisem testu na żywo doczekał się ponad 68 milionów wyświetleń na portalu YouTube, od czasu swojej premiery w listopadzie 2013 r. Obecnie można go oglądać także w paryskim muzeum reklamy: Musée de la Publicité, w Luwrze. Muzeum skontaktowało się z Volvo Trucks już w tydzień po premierze „The Epic Split”, pytając o możliwość wystawienia filmu. Od lutego 2014 r. produkcja ta stanowi element stałej ekspozycji i jest dostępna dla wszystkich zwiedzających.
– Taka prośba muzeum jest czymś doprawdy niezwykłym i, w naszej opinii, potwierdza wyjątkowe walory filmu – mówi Lars Terling, dyrektor działu komunikacji marketingowej w Volvo Trucks. Musée de la Publicité mieni się pierwszym muzeum reklamy na świecie. Od 1999 r. buduje swoją kolekcję materiałów reklamowych, z myślą o ich zachowaniu dla potrzeb badaczy, studentów, a także szerokiej publiczności. – W produkcję reklam angażują się najbardziej błyskotliwi współcześni kreatorzy i artyści. Nie da się zaprzeczyć, że reklama jako medium wywarła ogromny wpływ na współczesny świat – mówi Axelle Baroin, odpowiedzialna w muzeum za kolekcję reklam telewizyjnych.
Jedną z kategorii muzealnych zbiorów stanowią filmy, wybierane według rozlicznych kryteriów. Jak mówi Axelle Baroin, wybór zależy od tematu lub zakresu planowanych ekspozycji, ale może także wyróżniać filmy, które odniosły duży sukces lub zdobyły wiele nagród, albo są wybitne pod jakimś względem – np. opowiedzianej historii, scenerii lub zdjęć.
– „The Epic Split” niemal od razu wywarł mocne wrażenie na pracownikach muzeum. Jest po prostu wspaniały. Fantastyczne zdjęcia, pięknie sfilmowana sekwencja. I nowatorski pomysł na promocję Volvo Trucks – wyjaśnia Axelle Baroin.
Film wchodzi w skład stałej kolekcji muzeum i jest dostępny dla wszystkich zwiedzających. Możliwe, że będzie również włączany do przyszłych wystaw, jakie muzeum organizuje dwa lub trzy razy w roku.
„The Epic Split” jest jednym z całej serii filmów promujących nowe samochody ciężarowe Volvo. Każdy film uwydatnia jakąś innowacyjną cechę nowych pojazdów – „The Epic Split” koncentruje się na nowatorskim Aktywnym Układzie Kierowniczym Volvo i jak dotychczas to największy sukces w komunikacji marketingowej Volvo Trucks. Ludzie na całym świecie wciąż go oglądają. Film sławi Volvo i mocne strony marki, a co najważniejsze, doskonale sprawdza się jako punkt wyjścia w rozmowach handlowych u dealerów.
Musée de la Publicité - mieszczące się w Luwrze, w Paryżu, i funkcjonująca jako oddział Musée des Arts Décoratifs, Musée de la Publicité kolekcjonuje reklamy z całego świata. W swoich zbiorach posiada ponad 18,5 tys. filmów, a także inne nośniki reklamy (plakaty, gadżety itp.). Muzeum, znane od 1978 r. jako Musée de l' Affiche, powróciło w latach dziewięćdziesiątych do struktur Musée des Arts Décoratifs w Luwrze i w 1999 r. wznowiło swoją działalność. Corocznie organizuje dwie do trzech wystaw. Więcej informacji o Musée de la Publicité: www.lesartsdecoratifs.fr
Film „The Epic Split”, z udziałem Jeana-Claude'a Van Damme'a i muzyką Enyi, został upubliczniony 14 listopada 2013 r. na YouTube. W połowie grudnia osiągnął status najczęściej oglądanej reklamy motoryzacyjnej w historii tego portalu. Do dzisiaj film obejrzano ponad 68 milionów razy i zaprezentowano w mediach na całym świecie.
(źr. za inf. Volvo Trucks)