Dodaj ogłoszenie o pracy


FM Logistic w programie Green Freight Europe

Zgodnie ze zobowiązaniami podjętymi przez Grupę FM Logistic w ramach strategii zrównoważonego zarządzania łańcuchem logistycznym, Grupa przystąpiła do programu Green Freight Europe. Celem jest redukcja emisji CO2.

Inicjatywa Green Freight Europe, rozpoczęta w marcu 2012 roku, wdrożyła system norm europejskich służących do obliczania, zbierania, analizowania i monitorowania danych na temat emisji CO2 transportu towarowego. Jej celem jest poprawa ekologiczności transportu towarowego w Europie. Opierając się na podobnej inicjatywie w Stanach Zjednoczonych, ten niezależny i dobrowolny program ma na celu intensyfikację współpracy pomiędzy spedytorami, dostawcami usług logistycznych i rządami.
Firma FM Logistic dołączyła do liczby około 100 innych członków (dostawców, spedytorów, dostawców usług logistycznych itp.), którzy już wcześniej przystąpili do tego ogólnoeuropejskiego programu.

I – FM Logistic zmniejsza ślad pozostawiony na środowisku
FM Logistic podejmując takie zobowiązanie, intensyfikuje program redukcji emisji CO2, który, zgodnie z jej strategią zrównoważonego rozwoju, skoncentrowany jest na trzech obszarach:
- Zmniejszaniu śladu pozostawionego na środowisku;
- Zobowiązaniu do mobilności w ramach firmy oraz zdrowia i bezpieczeństwa w miejscu pracy;
- Odpowiedzialności społecznej.

II – Odpowiedzialność za środowisko w centrum strategii korporacyjnej
Ekologiczne inicjatywy, które są zarówno intensywnie, jak i konsekwentnie wdrażane, dowodzą zaangażowania firmy FM Logistic w lokowanie odpowiedzialności za środowisko naturalne w centrum swojego zainteresowania i tym samym, strategii:

-    Ekologiczne zarządzanie platformami logistycznymi dzięki zapewnieniu certyfikacji HQE (Wysoka Jakość Środowiska) wszystkich nowych budynków we Francji i LEED dla konstrukcji zagranicznych. Na przykład, obiekt w Ressons-sur-Matz we Francji przyczynia się do znaczącej rocznej oszczędności energii.

-    Ekologiczne zarządzanie procesami logistycznymi poprzez łączenie zamówień i transportu, aby umożliwić znaczącą redukcję emisji CO2.

-    Ekologiczne zarządzanie transportem dzięki podpisaniu w 2009 r. dobrowolnego zobowiązania do zmniejszenia emisji CO2 we Francji. W ramach tego zobowiązania, francuski oddział FM Logistic odnowił flotę pojazdów Euro5 i przeszkolił kierowców w zakresie ekologicznej jazdy, która pozwala zaoszczędzić do 1,5 litra oleju napędowego na 100 km. Z kolei, hiszpański oddział FM Logistic uzupełnia swoją flotę ciężarówek o auta napędzane skroplonym gazem ziemnym.

(źr. za inf. FM Logistic)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.