Dodaj ogłoszenie o pracy


Fundacja Trans i OSK Cargo oferują darmowe szkolenia z eco-drivingu

Paliwo to prawie połowa kosztów przewoźnika. Najlepszym sposobem na obniżenie wydatków jest przeszkolenie kierowców z eco-drivingu. Po treningu średnie spalanie w firmie obniża się o ok. 8 proc. Darmowe szkolenia oferuje Fundacja Trans i OSK Cargo.

Umiejętność ekonomicznej jazdy samochodem zyskuje na znaczeniu w czasie wysokich cen paliw i rosnącego nacisku na redukcję emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Eco-driving jest świetnym sposobem na wspomniane problemy. Jest to bowiem nic innego jak styl kierowania pojazdem, który sprawia, że jazda ciężarówką jest bardziej ekonomiczna, mniej uciążliwa dla środowiska i, co równie ważne, bezpieczniejsza. Po odpowiednio przeprowadzonym treningu nawet przeciętny kierowca, stosując się do zasad eko-jazdy, obniża spalanie o 8 proc. To tak, jakby jeden miesiąc w roku jeździć za darmo.

Jedynym minusem szkoleń jest ich koszt – nawet kilkaset złotych za kierowcę. Ale i na to znajdzie się sposób, bowiem Fundacja Trans.org wspólnie z Ośrodkiem Szkolenia Kierowców CARGO z Jaworzna szkolenia z eco-drivingu prowadzi zupełnie za darmo. Kurs trwa 3-4 dni. Składa się z części teoretycznej (wykład) oraz praktycznej - nauka ekojazdy pod nadzorem instruktora doskonalenia techniki jazdy.

Zajęcia praktyczne realizowane są z wykorzystaniem nowoczesnego symulatora o 6 stopniach swobody, który pozwala uzyskać pełne dane z zakresu stylu jazdy kierowcy. Dzięki jego zastosowaniu można także obserwować zachowanie kierowcy w czasie jazdy i zagrożenia, jakie napotyka na drodze.

W szkoleniach mogą brać udział osoby samozatrudnione oraz pracownicy (zatrudnienie: umowa o pracę) mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z branży transportowej (sekcja H–PKD 2007) posiadający prawo jazdy kat. C lub D.

Zapisy na stronie: http://www.green-drive.eu/szkolenia-w-twojej-firmie.

(źr. za inf. Fundacja Trans)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.