Dodaj ogłoszenie o pracy


Volvo Trucks nagrodzone za innowacyjność w jakości

Nowoczesny Aktywny Układ Kierowniczy Volvo został wyróżniony prestiżową nagrodą roku 2013 za innowacyjność w jakości. Nagroda ta jest przyznawana corocznie przez Szwedzki Instytut Jakości (SIQ) w celu stymulowania prac nad wysokiej jakości innowacyjnymi rozwiązaniami.

Aktywny Układ Kierowniczy Volvo jest ważnym osiągnięciem w ciągłym dążeniu Volvo Trucks do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków pracy kierowcy, ponieważ ogranicza drgania wyczuwalne na kole kierownicy i zwiększa ogólny komfort jazdy. – Aktywny Układ Kierowniczy Volvo jest doskonałym przykładem wynalazku, który spełnia zarówno potrzeby handlowe, jak i życzenia użytkowników. Ta nowa technologia zapewnia większą zwrotność i lepszy komfort pracy – mówi profesor nadzwyczajny Matti Kaulio z Wydziału Ekonomiki Przemysłowej Królewskiego Instytutu Technicznego (KTH), który sformułował decyzję jury.
Zwyciężyć może tylko taka innowacja, która ma wyraźny związek z określoną potrzebą klienta. Pod tym względem Aktywny Układ Kierowniczy Volvo wypadł szczególnie dobrze. – Szczególnie ekscytujący jest fakt, że rozwiązanie to stanowi odpowiedź na indywidualne potrzeby, a jednocześnie spełnia wymagania handlowe. Ponadto, udanie łączy w sobie wypróbowane i niezawodne technologie z technologiami nowatorskimi, które razem tworzą na lepszy produkt. No i jeszcze ten aspekt bezpieczeństwa, który jest nieodłączną częścią wizerunku marki Volvo – zauważa Matti Kaulio. 
– Na wszystkich etapach procesu projektowego zasięgamy opinii klientów. Tym samym, nasze produkty powstają przy ich udziale, a klienci czują się bardziej z nami związani. Aktywny Układ Kierowniczy Volvo jest kamieniem milowym w naszym dążeniu do doskonalenia otoczenia kierowcy i poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego – mówi Hayder Wokil dyrektor ds. jakości w Volvo Trucks.

Aktywny Układ Kierowniczy Volvo niemal całkowicie eliminuje drgania odczuwalne na kole kierowcy. W rezultacie, kierowca nie musi bezustannie korygować toru jazdy, dzięki czemu jest w mniejszym stopniu narażony na bóle i urazy pleców, szyi i barków. Ponieważ kierowanie pojazdem nie wymaga żadnego wysiłku, kierowca może się odprężyć. A dzięki temu, że odczuwa mniejsze zmęczenie, maleje ryzyko wypadku.
Nowa technologia pozwala na wyjątkowo precyzyjne cofanie samochodem ciężarowym – właściwość, która umożliwiła Jean-Claude'owi Van Damme'owi wykonanie słynnego popisu: „The Epic Split”.

Ceremonia wręczenia nagrody roku 2013 za innowacyjność w jakości ma miejsce dzisiaj w Moderna Museet, w Sztokholmie. Nagroda ta jest przyznawana raz do roku firmie, organizacji lub osobie, której innowacje są rezultatem planowego działania i spełniają określoną potrzebę klienta. W skład kapituły nagrody wchodzą zajmujące się promocją jakości fundacje ze Szwecji, Finlandii, Estonii, Czech i Węgier.

Jak działa Aktywny Układ Kierowniczy Volvo?
Aktywny Układ Kierowniczy Volvo bazuje na konwencjonalnym układzie z przekładnią kierowniczą połączoną wałem z kołem kierownicy, w którym siłę niezbędną do skrętu kół zapewnia hydrauliczny układ wspomagania. W rozwiązaniu Volvo układ ten został rozbudowany o silnik elektryczny, sprzężony z wałem kierownicy. Silnik ten, współdziałający z hydraulicznym układem wspomagania układu kierowniczego, jest kontrolowany przez elektroniczną jednostkę sterującą z częstością kilku tysięcy razy na sekundę. Przy małej prędkości jazdy silnik elektryczny zwiększa siłę wspomagania, podczas gdy przy szybszej jeździe automatycznie kompensuje wszelkie zakłócenia przekazywane na koło kierownicy, będące skutkiem działania m.in. bocznego wiatru czy nierówności w nawierzchni drogi.

Na kanale Volvo Trucks na portalu YouTube dostępnych jest kilka filmów poświęconych VDS: http://www.youtube.com/watch?v=clv7emcs84Y

(źr. opr. za inf. Volvo Trucks)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.