Konto pracodawcy


Logistyka wielkich maszyn – czyli jak przewieźć koparkę albo kombajn TIR-em?

Logistyka wielkich maszyn stanowi jeden z najdynamiczniej rozwijających się obszarów usług na polskim rynku logistycznym. Nie jest to jednak prosta usługa transportowa, jak w przypadku towarów spaletyzowanych. Wymaga nie tylko odpowiednich środków transportu, ale też doświadczenia i wiedzy. Takie transporty mogą realizować firmy z odpowiednim zapleczem sprzętowym i kadrowym. Wybór odpowiedniej firmy spedycyjno – transportowej powinna zatem poprzedzać analiza jej zasobów. Jak to zrobić? – na to pytanie odpowiadają eksperci firmy Sawpol Transport.

- Od kilkunastu lat organizujemy fachowy transport ciężarowy towarów o różnych gabarytach na terenie większości państw europejskich, w tym Europy Południowej, Zachodniej, Wschodniej, Środkowo-Wschodniej i Skandynawii. Podstawą naszych usług jest zatrudnienie wysoko wykwalifikowanych kierowców, doświadczonych spedytorów oraz specjalistów ds. logistyki i transportu – mówi szef firmy Sawpol Piotr Sawków.

Bezpieczeństwo dostawy
Podejmując się transportu maszyn czy innych towarów – bez względu na ich rodzaj, firma transportowa powinna zagwarantować bezpieczeństwo podczas przewozu. Urządzenia, maszyny, elementy metalowe, aluminiowe, wyroby z tworzyw sztucznych, produkty spożywcze świeże i mrożone, materiały budowlane, a nawet ładunki niebezpieczne i odpady – każdy z tych towarów wymaga doboru odpowiedniego środka transportu i zabezpieczenia.

- Przewozy ponadgabarytowe wykonujemy z najwyższą starannością. Wiemy zatem jak ważne jest, aby transportowane maszyny zostały właściwie zabezpieczone. Zwracamy szczególną uwagę na to, by nie uległy one uszkodzeniom podczas jazdy. Do transportu bardzo pokaźnych ładunków używane są najczęściej naczepy niskopodwoziowe oraz platformy. Naczepy te wyposażone są w uchwyty, umożliwiające odpowiednie zabezpieczenie ładunku pasami lub łańcuchami, aby ładunek mógł dotrzeć do odbiorcy bez szwanku. Ponadto, każdorazowo zapewniamy ubezpieczenie przewożonego ładunku – wyjaśnia spedytor krajowy i międzynarodowy Radosław Młot.
Już podczas planowania wysyłki maszyny należy wziąć pod uwagę to, aby zapewnić jej odpowiednie zamocowanie do transportu. - Bezpieczeństwo ładunku wymaga uwzględnienia wielu czynników i doboru właściwego opakowania oraz metody jego zabezpieczenia. Zależy to od sposobu transportu, ale niektóre rzeczy są wspólne dla wszystkich rodzajów transportu. Takie jak zmiany kierunku, przyspieszanie i zwalnianie. Należy także przyjrzeć się czynnikom takim jak tarcie, które występuje w trakcie jazdy – dodaje spedytor Radosław Młot.

Znajomość procedur
Istotne jest tutaj również przygotowanie odpowiednio dokumentacji transportowej, a czasami też uzyskanie pozwoleń np. na przewóz po drogach lokalnych, czy krajowych dużych i ciężkich maszyn. Czasami do zrealizowania tego typu transportów potrzeba specjalistycznych zezwoleń, ubezpieczeń, pilotażu a niekiedy także zmiany organizacji ruchu drogowego. Z tego względu każdy transport ponadgabarytowy wymaga odpowiedniego podejścia, zaplanowania jak i dużego doświadczenia.

- Nasi specjaliści do spraw logistyki szczegółowo planują każde zlecenie i kompletują dokumentację transportową na każdym etapie dostawy. Na bieżąco śledzimy też wszelkie zmiany w przepisach i normach w transporcie drogowym, a nasi specjaliści służą pomocą w każdym momencie realizacji zlecenia. Dzięki temu, właściciel ładunku nie martwi się o to, czy na pewno spełnił wszelkie wymogi formalne – wyjaśnia Aneta Bafia kierownik ds. transportu i logistyki w firmie Sawpol.
- Warto, aby każdy transport był nie tylko ubezpieczony, ale także monitorowany za pomocą systemów GPS. - Mamy bieżący podgląd na każdy pojazd i zawsze możemy określić, gdzie się znajduje. To pozwala nam terminowo i bezpiecznie wykonywać transporty. Jesteśmy specjalistami w zakresie transportu maszyn. Dysponujemy nie tylko niezbędnymi pojazdami, umożliwiającymi nam realizowanie najbardziej rozbudowanych i skomplikowanych zleceń, ale również posiadamy nowoczesne wciągarki, wózki, windy, pasy zabezpieczające oraz inne specjalistyczne urządzenia i narzędzia, dzięki którym zlecenia na transport maszyn ciężkich realizujemy kompleksowo, bezpiecznie oraz sprawnie – dodaje szef Piotr Sawków.
                     
O co pytać spedytora przed powierzeniem mu ładunku?
Przede wszystkim o doświadczenie w branży spedycyjnej, czy firma może je wykazać. Kolejne pytanie to jakim sprzętem dysponuje – czy ciągniki siodłowe są sprawne i nowe, czy posiada specjalistyczne naczepy niskopodwoziowe, systemy monitorujące, itp. I co najważniejsze, czy może przedstawić niezbędne zezwolenia oraz licencje na przewóz zarówno krajowy, jak i międzynarodowy.

- Jako wyspecjalizowany i licencjonowany spedytor, nasza firma transportowa na tle konkurencji wyróżnia się indywidualnym podejściem do każdego klienta. Przywiązujemy także szczególną uwagę, aby nasze usługi transportowe były wykonywane w pełni profesjonalnie i starannie. Realizujemy zlecenia przede wszystkim na transport maszyn i urządzeń, uwzględniając w tym przewóz maszyn przemysłowych, rolniczych i budowlanych. Obsługujemy zarówno klientów prywatnych, jak i mniejsze oraz większe firmy. Przewozimy między innymi: tokarki, frezarki, szlifierki, wtryskarki, giętarki, zgniatarki, linie produkcyjne, prasy, gilotyny, przecinarki, kombajny, traktory czy koparki. Zawsze dostosowujemy się do potrzeb klienta – podsumowuje kierownik Aneta Bafia.

Opr.

kobiety w logistyce
Kolej coraz bardziej kobieca
Kobiety w logistyce wiedzą czego chcą! Jak odnajdują się na rynku pracy w czasie pandemii?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Czas pracy w porze nocnej i kary za przekroczenie 10 godzin
Podsumowanie kontroli PIP 2020 w transporcie i zapowiedź kolejnych!
Wysyłasz darmowe towary na fakturze proforma poza UE? To musisz zapłacić VAT!
Brexit – przewoźniku o czym wiedzieć powinieneś?
Karta drogowa – relikt przeszłości czy konieczny dokument?
Kary za nacisk do 11,5 tony mogą być nielegalne!?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Bez zmiany polskiego prawa koszty przewoźników zwiększą się nawet o 100%!?
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Forpatients – CEVA wdraża nowe usługi dla branży medycznej i pacjentów
InPost buduje fabrykę paczkomatów i uruchamia w Polsce kilkanaście nowych hubów
Świdnicki terminal Schenkera z ekologicznym certyfikatem BREEAM
DB - straty związane z pandemią wyjątkowo wysokie w roku 2020
Z okazji 90-lecia Raben zaprasza w ekologiczną podróż po Europie
Nie tak źle na rynku przewozów intermodalnych!?
ID Logistics podsumowało wyniki za rok 2020
Grupa CCC wzmacnia zarządzanie łańcuchem dostaw
Renault Trucks podało wyniki sprzedaży za 2020 r.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC