Dodaj ogłoszenie o pracy


Wjazd do Wielkiej Brytanii już możliwy, ale…

Od 8 czerwca zgodnie z decyzją brytyjskiego ministerstwa spraw wewnętrznych niemal wszystkie osoby przekraczające granicę z Wielką Brytanią będą musiały odbyć 14-dniową kwarantannę domową, co oznacza, że nie będą mogły wychodzić z miejsca odbycia kwarantanny nawet do sklepu.
 
Dzięki tym działaniom rząd brytyjski chce zminimalizować ryzyko nowych przypadków zakażeń z zagranicy.  Każdy kierowca wykonujący przewóz towaru do Wielkiej Brytanii jest zwolniony z kwarantanny, jeżeli tylko udokumentuje ten fakt oraz dokona obowiązkowej rejestracji poprzez formularz on-line.
 
Co warto zaznaczyć, takie zgłoszenie musi nastąpić najpóźniej na 48h przed pojawieniem się na granicy z Wielką Brytanią. Każdy kierowca musi wykazać, że podróż stanowi część jego pracy, okazując odpowiedni dokument np. list od pracodawcy, list przewozowy (CMR) lub licencję przewoźnika.
 
Każdy pasażer niebędący kierowcą w kabinie nie będzie zwolniony z wymogów kwarantanny i grozi mu odmowa wjazdu na teren Wielkiej Brytanii. Służby graniczne będą przeprowadzać kontrole i mogą odmówić wjazdu kierowcy do GB bez posiadanych dokumentów.
 
W przypadku odmowy wjazdu koszty powrotu będą ponoszone samodzielne. Co oznacza, że państwo nie zwraca kosztu promu powrotnego w przypadku nie wpuszczenia kierowcy do Anglii. 
 
Szczegółowe informacje oraz formularz rejestracyjny dostępne są na stronie: https://promy24.com/pl/wiadomosci/anglia-obowiazkowa-kwarantanna.html

(Opr. Krzysztof Kulikowski promy24.pl)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.