Konto pracodawcy


Jak sprzedać ofertę pracy dla handlowca?

Wartość wykwalifikowanych, dojrzałych i kompetentnych handlowców dla organizacji jest dziś większa niż kiedykolwiek. Nic dziwnego, obecnie o wiele łatwiej zatrudnić dobrego inżyniera, niż solidnego sprzedawcę. Kim jest „mistrz sprzedaży” i czego oczekuje od swojej kariery zawodowej? Jak „sprzedać” mu ofertę pracy? Na te pytania odpowiada firma rekrutacyjna Antal i radzi jak złowić handlowca.

Sprzedaż stale ewoluuje – zmieniają się miejsca pracy, oczekiwania kandydatów względem pracodawców oraz przyszłości zawodowej. Zawód handlowca jak żaden inny wymaga elastyczności, a wypłata wynagrodzenia zależy od tego ile produktów i usług sprzeda. Stąd handlowcy coraz bardziej cenią sobie swobodę działania, a na znaczeniu zyskują aspekty, które dotąd były nieistotne.

1. Praca zdalna nawet kosztem stałego miejsca w biurze
Duże rolę w pracy handlowca odgrywa swoboda działania i związane z tym elastyczne godziny pracy czy możliwość pracy zdalnej. W raporcie „Cztery osobowości – jeden rynek pracy”, aż 87% dzisiejszych sprzedawców przyznaje, że preferuje możliwość pracy zdalnej, nawet kosztem braku stałego miejsca pracy. Z punktu widzenia handlowca taki system jest nie tylko wygodniejszy, ale też realnie przyczynia się do efektów - nie tracą oni bowiem czasu na dojazdy do miejsca pracy, a zaoszczędzony w ten sposób czas poświęcają na rozmowy lub spotkania z klientem.

2. Elastyczny handlowiec chce elastycznego pracodawcy
Znacznym ułatwieniem w pracy handlowca są także ruchome godziny rozpoczynania i kończenia pracy – docenia je aż 84 proc. badanych w raporcie. Pracodawcy chcąc dostosować się do tych oczekiwań coraz częściej rozliczają ich z realizacji zadań, zamiast czasu spędzonego w firmie.

3. Wpływ na działania HR
Handlowcy zwracają uwagę na potrzebę zróżnicowanych i cyklicznych szkoleń produktowych oraz tych rozwijających kompetencje miękkie. Jednocześnie, wielu z nich zauważa, że szkolenia, których byli uczestnikami, nie odpowiadały na ich potrzeby.  Jak wynika z raportu „Cztery osobowości – jeden rynek pracy” - świadomość potrzeb współczesnego handlowca jest coraz większa. Już 92% z nich wskazuje chęć posiadania realnego wpływu na działania HR w kontekście zatrudnionych pracowników, a tym samym samodzielnie wybierać szkolenia, czy możliwość decydowania o benefitach pozapłacowych. Tym bardziej, że szkolenia powinny tworzyć spójną całość i być ułożone w cykl tematyczny, by faktycznie zdobyta podczas nich wiedza, mogła zostać efektywnie wykorzystana w praktyce. Perspektywa regularnych szkoleń wewnętrznych i zewnętrznych coraz częściej wygrywa nawet z rozbudowaną ofertą benefitów pozapłacowych.

4. Kultura organizacyjna, atmosfera, wyzwania - przepis na szczęście handlowca
Aktualna sytuacja na rynku jasno wskazuje, że atmosfera w miejscu pracy, styl zarządzania, wartości, jakimi kieruje się firma czy relacje z bezpośrednim przełożonym, są bardzo ważnym czynnikiem motywacyjnym.. Na tym nie koniec. Dzisiejsi mistrzowie sprzedaży cenią  swobodną, bezpośrednią komunikację w miejscu pracy, a szacunek, zaufanie i uznanie ich zaangażowania w powierzone im zadania to najważniejsze wartości, jakimi powinien kierować się przełożony, którego obowiązkiem powinno być zarówno motywowanie do działania, jak i udzielanie konstruktywnej krytyki. Wielu specjalistów ds. sprzedaży identyfikuje się z organizacjami, które wspierają aktywny i zdrowy styl życia, bądź aktywnie angażują się w działania CSR, w których oni również chętnie uczestniczą.

5. Nie samymi benefitami handlowiec żyje
Zarządzanie nie tylko przez cele, ale i przez wartości, organizacja z zasadami, inteligentny styl zarządzania - z całą pewnością ułatwią przyciągnięcie najbardziej pożądanych na rynku specjalistów ds. sprzedaży. Pozwolą też na zminimalizowanie zjawiska odpływu pracowników z organizacji, utrzymując w ten sposób dział sprzedaży w dobrej formie, a poziom motywacji i zaangażowania sprzedawców na najwyższym poziomie. Dobrze zaplanowane cykle szkoleniowe i dostosowane do indywidualnych potrzeb pakiety benefitów pozapłacowych poprawią dodatkowo wyniki działu sprzedaży, ale też wpłyną na budowę relacji pracownik - pracodawca.  

(źr. i opr. Antal)





kobiety w logistyce
Kobieca załoga w Emirates SkyCargo
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Osoby fizyczne mają złożyć PIT do 30 kwietnia, odroczenia płatności dla pracoda ...
Koronawirus - KE opublikowała wytyczne dla transportu
Koronawirus: Jakie wyzwania stoją przed pracownikami?
Holandia wprowadza obowiązek zgłaszania pracowników delegowanych w kabotażu
Duńska płaca minimalna obejmie transport kombinowany i kabotaż
Eksport alkoholi do Rosji - Hillebrand o wymogach i znalezieniu kontrahenta
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Covid-19 – osłabienie walut wpływa na rynek nieruchomości
Jak utrzymać ciągłość łańcuchów dostaw na rynku beverage w czasach epidemii?
Potrzebne są regulacje pracy zdalnej w przepisach Kodeksu pracy
Koronawirus wymusi uregulowanie prawne pracy zdalnej?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Agility dostarcza ponad 500 ładunków do Omanu
Emirates zawiesiły większość lotów pasażerskich, połączenia cargo bez zmian
Dachser rozszerza most powietrzny do Chin
Rynek magazynowy odporny na koronawirusa?
CEVA Logistics wyczarterowała 86 frachtowców aby wesprzeć łańcuchy dostaw
Lublin w czołówce miast CEE
Grupa Fracht uruchamia regularne loty cargo na trasie Europa - USA
GEFCO Polska uruchamia regularne przewozy do Maroka
Omega Pilzno zwiększa flotę o 50 nowych ciągników siodłowych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC