Dodaj ogłoszenie o pracy


Wewnętrzna platforma transportowa indywidualnym narzędziem każdej firmy spedycyjnej

Rozmowa z Miłoszem Królczykiem, Co Managing Partnerem Infracht Sp. z o.o

Wewnętrzna platforma transportowa „Zaufani Partnerzy”, oprogramowanie dostarczane w modelu usługi (SaaS), poprawia organizację pracy, automatyzuje proces komunikacji i usprawnia sprzedaż ładunków wśród zaufanych kontrahentów, zapewniając firmom oszczędności.

Komu dedykowana jest wewnętrzna platforma transportowa, kto może z niej skorzystać?
- Narzędzie jest dedykowane zarówno firmom spedycyjnym, jak i produkcyjnym, które mają własne działy transportu i logistyki.

Jakie potrzeby rynku spedycyjnego widzą Państwo z perspektywy współpracy z tymi firmami?
- Widzimy, że tak firmy spedycyjne, jak i produkcyjne, w znacznej mierze stawiają na współpracę z zaufanymi przewoźnikami i tak naprawdę te firmy stanowią fundament ich codziennej pracy. Giełdy transportowe to często konieczny dodatek. Niestety w tym zakresie, zwłaszcza dla firm spedycyjnych, brakuje rozwiązań automatyzujących komunikację ze stałymi podwykonawcami oraz procesy sprzedażowe i posprzedażowe ładunków. Spedytorzy nadal kontaktują się z firmami transportowymi, z którymi pracują od wielu lat, przez telefon lub e-mail.

No, właśnie giełdy transportowe ogólnie dostępne stawiają na pozyskanie ładunków lub ofert na przewóz towarów od różnych, często nieznanych wcześniej podmiotów. Jak Państwo rozwiązali tę kwestię?
- System to indywidualne narzędzie każdej firmy spedycyjnej. Przewoźnicy, którzy otrzymają dostęp do systemu danej spedycji, muszą być przez tą spedycję zaproszone.  

Wracając do manualnej pracy spedytora, jak wewnętrzna platforma optymalizuje sprzedaż ładunków?
- Oferujemy trzy sposoby wystawiania ładunków dostosowane do określonych potrzeb zleceniodawców. Zapytanie ofertowe to np. optymalna forma gromadzenia dużej liczby ofert od przewoźników bez nakładu pracy ze strony spedytora.

Proszę powiedzieć w takim razie coś więcej na temat usprawnień.
- System daje dostęp do informacji o aktywności przewoźników na wystawionych ładunkach w czasie rzeczywistym (kto złożył ofertę, kto wyświetlił ładunek, kto nie jest zainteresowany). Moduł monitorowania statusów załadunku i rozładunku towaru, redukuje nakład pracy ze strony spedytora w etapie posprzedażowym. Możliwość uploadowania dokumentów do konkretnych ładunków przez przewoźników skraca czas oczekiwania na dokumenty transportowe. Możliwość samodzielnego uzupełnienia przez przewoźników danych w systemie dotyczących kierowcy, numerów rejestracyjnych samochodów, to także duże ułatwienie dla spedytora, bo nie jest zmuszony każdorazowo odpytywać o nie firmę transportową. Możliwość automatycznego przydzielania ładunku z uwzględnieniem określonej kwoty za transport jest doskonałym rozwiązaniem dla firm spedycyjnych o dużym, dziennym wolumenie ładunków. Dostęp do historii wszystkich wystawionych w przedsiębiorstwie ładunków to transparentność procesów.  Możliwość integracji platformy z systemami TMS ogranicza pracę manualną spedytora, bo zlecenia transportowe generowane są automatycznie po sprzedaży ładunku przez platformę.

Jak kształtuje się cenowo korzystanie z Waszej platformy, jakie koszty generuje?
- Produkt nie generuje opłat dla zleceniodawców, a dla przewoźników jest czterokrotnie tańszy od innych rozwiązań dostępnych na rynku.

Chcesz dowiedzieć się więcej o systemie, zajrzyj na stronę: www.infracht.pl  

 

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.