Konto pracodawcy


Jak działa zrównoważony transport w Carlsberg Polska?

Minimalizowanie wpływu na środowisko i przyczynianie się do pozytywnych zmian w obszarze zrównoważonego transportu to założenia, jakie Carlsberg Polska realizuje w obszarze logistyki. Firma dysponuje flotą samochodową, a poprzez sieć dostawców dystrybuuje swoje produkty w całym kraju, stąd poprawa bezpieczeństwa na drogach, ale także optymalne zarządzanie czasem i zasobami są na bieżąco monitorowane i usprawniane.


Dwa lata temu Grupa Carlsberg ogłosiła ambitne cele zrównoważonego rozwoju pod hasłem „Together Towards ZERO” (TTZ). Zakładają one, że do 2030 r. Grupa zredukuje ślad węglowy do zera, obniży o połowę zużycie wody w browarach, zredukuje do zera liczbę wypadków we wszystkich swoich lokalizacjach na świecie oraz zapewni konsumentom 100 proc. możliwości wyboru bezalkoholowych wariantów piw. Te cztery priorytety „Together Towards ZERO” są częścią globalnej strategii SAIL’22 Grupy Carlsberg. Zrównoważony transport, będący odpowiedzią na konieczność ograniczenia niekorzystnego wpływu na środowisko, jest wpisany w strategię TTZ i realizowany z uwzględnieniem ograniczania emisji CO2 oraz dbania o bezpieczeństwo pracowników.

System Zarządzania Transportem (TMS) w Carlsberg Polska
Jednym z elementów spełniających założenia zrównoważonego transportu w Carlsberg Polska jest wdrożony Transportation Management System (TMS). Umożliwia on efektywne zarządzanie, planowanie, optymalizowanie i rozliczanie usług transportowych realizowanych dla Carlsberga w Polsce. Nowy model pozwala precyzyjnie i selektywnie dopasować  operatorów do tras, na których są najbardziej konkurencyjni cenowo. W ten sposób lepiej wykorzystuje się ich synergie i przewagi konkurencyjne, co zapewnia firmie wymierne oszczędności. Optymalizator to jedna z najważniejszych nowych funkcji, jakie daje TMS. Zaprojektowane i wprowadzone do TMS algorytmy jednocześnie analizują odległość, planowaną godzinę dostawy, dostępne okna czasowe w magazynach i potwierdzone liczby ciężarówek przypisanych do danej trasy. W oparciu o te kryteria system optymalnie planuje czas jazdy (transit time) oraz godziny załadunków. Zakres wdrożenia TMS w Polsce jest – jak do tej pory – największy w całej Grupie Carlsberg. Pełne wdrożenie systemu planowane jest do końca 2018 r.
Najważniejsze korzyści z wprowadzenia TMS w Carlsberg Polska:
• większa przejrzystość  procesu na każdym etapie realizacji zlecenia,
• większa elastyczność współpracy z operatorami logistycznymi,
• natychmiastowy dostęp do informacji w czasie rzeczywistym,
• minimalizacja błędów ludzkich i poprawa jakości planowania transportu,
• poprawa jakości obsługi klienta i redukcja kosztów logistycznych.

Optymalizacja logistyki w magazynach Carlsberg Polska
Optymalizacja procesów logistycznych, realizowanych w obrębie magazynów, w szybki sposób przynosi wymierne efekty. Usprawnianie ruchu pojazdów i zwiększanie zewnętrznych powierzchni magazynowych to inwestycje przeprowadzone w ostatnim czasie w trzech browarach należących do Carlsberg Polska. W 2017 roku 95 proc. floty wózków widłowych zostało wymienionych z gazowych na elektryczne. Pozwoliło to wyeliminować spaliny. Flota wózków została również zoptymalizowana pod kątem wykorzystywanych modeli. Dzięki temu firma zredukowała ich liczbę o 20 proc. We wszystkich lokalizacjach – w Browarze Kasztelan w Sierpcu, w Browarze Okocim w Brzesku i Browarze Bosman w Szczecinie – uruchomiono także akumulatorownie z automatycznym systemem kolejkowania baterii FIFO, co znacząco przedłuża ich żywotność oraz ogranicza zużycie prądu.

W Browarze Okocim zmieniono też częściowo organizację ruchu, dzięki czemu udało się wyeliminować zbędny ruch na placach manewrowych, poprawiając równocześnie bezpieczeństwo. Wdrożono też tzw. system „Brama”, który umożliwia kolejkowanie oczekujących. Ograniczenie ruchu na terenie browaru, budowa nowego placu składowego o pojemności ok. 10.000 palet oraz wprowadzenie wózków widłowych – składujących do wysokości 4 warstw palet – pozwoliło na podwojenie możliwości składowania pustych opakowań i ograniczenie zbędnych transportów do magazynów zewnętrznych. Kolejną dużą inwestycją w Browarze Okocim jest w pełni automatyczna linia dystrybucji palet, zintegrowana z istniejącymi liniami produkcyjnymi. Nowy system pozwala na buforowanie i transport palet z pustym opakowaniem zwrotnym z obszaru magazynów zewnętrznych do depaletyzerów. Dzięki temu zyskano dodatkową przestrzeń dla magazynu wyrobu gotowego. Na cały system składa się ponad 50 urządzeń o łącznej długości transportowej 70 metrów. Linia przenośników jest jednocześnie strefą buforową dla palet z pustą butelką. Nowy system został też wyposażony w moduł zliczający liczbę jednostek transportowanych i służy do wewnętrznej kontroli i rozliczeń. Poprzez wdrożenie zautomatyzowanej linii przenośników zredukowano flotę wózków widłowych i tym samym związane z nią koszty obsługi i eksploatacji.
- Ograniczenie liczby wózków widłowych znacznie przyczyni się do zmniejszenia emisji spalin. A podawanie palet do obszarów depaletyzerów za pomocą automatycznej linii transportowej podnosi bezpieczeństwo pracy operatorów - linia nie ogranicza ciągów komunikacyjnych i likwiduje ryzyko kolizji z obiektami infrastruktury - wyjaśnia Marcin Będlin, menedżer ds. logistyki magazynowej w Carlsberg Polska.

Całość wygospodarowanego miejsca - dzięki zastosowaniu automatycznej linii dystrybucji palet - to zwiększenie pojemności magazynu wyrobów gotowych o ok. 1700 palet i oszczędności na ich transporcie do magazynów zewnętrznych. Inwestycję w system dystrybucji palet zrealizowano w partnerstwie z Europa Systems - profesjonalnym dostawcą urządzeń dla logistyki.

Więcej informacji nt. realizowanych przez Carlsberg Polska działań na rzecz zrównoważonego rozwoju można znaleźć w raporcie za 2017 r., dostępnym tutaj: https://carlsbergpolska.pl/media/25386/carlsberg-polska-raport-csr-2017.pdf 

(red.)


kobiety w logistyce
Rusza program mentoringowy dla liderek i liderów z branży morsko-logistycznej!
O zmianach i najnowszych trendach na rynku logistycznym rozmawiamy z Martą Tęsiorowską z Prologis
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Skocz po whisky - czyli o czym wiedziec powinien importer alkoholi?
Czy zawodowy kierowca może wyruszyć w trasę ze swoim pupilem?
Czas pracy w porze nocnej i kary za przekroczenie 10 godzin
Podsumowanie kontroli PIP 2020 w transporcie i zapowiedź kolejnych!
Wysyłasz darmowe towary na fakturze proforma poza UE? To musisz zapłacić VAT!
Brexit – przewoźniku o czym wiedzieć powinieneś?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Bez zmiany polskiego prawa koszty przewoźników zwiększą się nawet o 100%!?
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Firmy kurierskie napędzają popyt na powierzchnie magazynowe
21. Oddział PEKAES w Kaliszu rozpoczął prace
Wyścig z czasem – Hillebrand dostarczył w ciągu kilku dni 160 ton wina i 940 mln ...
Logistyczne wyzwania w recykling baterii dla motoryzacji
LPP przyspiesza wdrożenie RFID
CEVA Logistics dołącza do United Airlines Eco-Skies Alliance
RTV EURO AGD wdraża aplikacją mobilną w dostawach produktów
Dachser podsumował wyniki za 2020
VOX w SEGRO Logistics Park Poznań
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC