Konto pracodawcy


Jak działa zrównoważony transport w Carlsberg Polska?

Minimalizowanie wpływu na środowisko i przyczynianie się do pozytywnych zmian w obszarze zrównoważonego transportu to założenia, jakie Carlsberg Polska realizuje w obszarze logistyki. Firma dysponuje flotą samochodową, a poprzez sieć dostawców dystrybuuje swoje produkty w całym kraju, stąd poprawa bezpieczeństwa na drogach, ale także optymalne zarządzanie czasem i zasobami są na bieżąco monitorowane i usprawniane.


Dwa lata temu Grupa Carlsberg ogłosiła ambitne cele zrównoważonego rozwoju pod hasłem „Together Towards ZERO” (TTZ). Zakładają one, że do 2030 r. Grupa zredukuje ślad węglowy do zera, obniży o połowę zużycie wody w browarach, zredukuje do zera liczbę wypadków we wszystkich swoich lokalizacjach na świecie oraz zapewni konsumentom 100 proc. możliwości wyboru bezalkoholowych wariantów piw. Te cztery priorytety „Together Towards ZERO” są częścią globalnej strategii SAIL’22 Grupy Carlsberg. Zrównoważony transport, będący odpowiedzią na konieczność ograniczenia niekorzystnego wpływu na środowisko, jest wpisany w strategię TTZ i realizowany z uwzględnieniem ograniczania emisji CO2 oraz dbania o bezpieczeństwo pracowników.

System Zarządzania Transportem (TMS) w Carlsberg Polska
Jednym z elementów spełniających założenia zrównoważonego transportu w Carlsberg Polska jest wdrożony Transportation Management System (TMS). Umożliwia on efektywne zarządzanie, planowanie, optymalizowanie i rozliczanie usług transportowych realizowanych dla Carlsberga w Polsce. Nowy model pozwala precyzyjnie i selektywnie dopasować  operatorów do tras, na których są najbardziej konkurencyjni cenowo. W ten sposób lepiej wykorzystuje się ich synergie i przewagi konkurencyjne, co zapewnia firmie wymierne oszczędności. Optymalizator to jedna z najważniejszych nowych funkcji, jakie daje TMS. Zaprojektowane i wprowadzone do TMS algorytmy jednocześnie analizują odległość, planowaną godzinę dostawy, dostępne okna czasowe w magazynach i potwierdzone liczby ciężarówek przypisanych do danej trasy. W oparciu o te kryteria system optymalnie planuje czas jazdy (transit time) oraz godziny załadunków. Zakres wdrożenia TMS w Polsce jest – jak do tej pory – największy w całej Grupie Carlsberg. Pełne wdrożenie systemu planowane jest do końca 2018 r.
Najważniejsze korzyści z wprowadzenia TMS w Carlsberg Polska:
• większa przejrzystość  procesu na każdym etapie realizacji zlecenia,
• większa elastyczność współpracy z operatorami logistycznymi,
• natychmiastowy dostęp do informacji w czasie rzeczywistym,
• minimalizacja błędów ludzkich i poprawa jakości planowania transportu,
• poprawa jakości obsługi klienta i redukcja kosztów logistycznych.

Optymalizacja logistyki w magazynach Carlsberg Polska
Optymalizacja procesów logistycznych, realizowanych w obrębie magazynów, w szybki sposób przynosi wymierne efekty. Usprawnianie ruchu pojazdów i zwiększanie zewnętrznych powierzchni magazynowych to inwestycje przeprowadzone w ostatnim czasie w trzech browarach należących do Carlsberg Polska. W 2017 roku 95 proc. floty wózków widłowych zostało wymienionych z gazowych na elektryczne. Pozwoliło to wyeliminować spaliny. Flota wózków została również zoptymalizowana pod kątem wykorzystywanych modeli. Dzięki temu firma zredukowała ich liczbę o 20 proc. We wszystkich lokalizacjach – w Browarze Kasztelan w Sierpcu, w Browarze Okocim w Brzesku i Browarze Bosman w Szczecinie – uruchomiono także akumulatorownie z automatycznym systemem kolejkowania baterii FIFO, co znacząco przedłuża ich żywotność oraz ogranicza zużycie prądu.

W Browarze Okocim zmieniono też częściowo organizację ruchu, dzięki czemu udało się wyeliminować zbędny ruch na placach manewrowych, poprawiając równocześnie bezpieczeństwo. Wdrożono też tzw. system „Brama”, który umożliwia kolejkowanie oczekujących. Ograniczenie ruchu na terenie browaru, budowa nowego placu składowego o pojemności ok. 10.000 palet oraz wprowadzenie wózków widłowych – składujących do wysokości 4 warstw palet – pozwoliło na podwojenie możliwości składowania pustych opakowań i ograniczenie zbędnych transportów do magazynów zewnętrznych. Kolejną dużą inwestycją w Browarze Okocim jest w pełni automatyczna linia dystrybucji palet, zintegrowana z istniejącymi liniami produkcyjnymi. Nowy system pozwala na buforowanie i transport palet z pustym opakowaniem zwrotnym z obszaru magazynów zewnętrznych do depaletyzerów. Dzięki temu zyskano dodatkową przestrzeń dla magazynu wyrobu gotowego. Na cały system składa się ponad 50 urządzeń o łącznej długości transportowej 70 metrów. Linia przenośników jest jednocześnie strefą buforową dla palet z pustą butelką. Nowy system został też wyposażony w moduł zliczający liczbę jednostek transportowanych i służy do wewnętrznej kontroli i rozliczeń. Poprzez wdrożenie zautomatyzowanej linii przenośników zredukowano flotę wózków widłowych i tym samym związane z nią koszty obsługi i eksploatacji.
- Ograniczenie liczby wózków widłowych znacznie przyczyni się do zmniejszenia emisji spalin. A podawanie palet do obszarów depaletyzerów za pomocą automatycznej linii transportowej podnosi bezpieczeństwo pracy operatorów - linia nie ogranicza ciągów komunikacyjnych i likwiduje ryzyko kolizji z obiektami infrastruktury - wyjaśnia Marcin Będlin, menedżer ds. logistyki magazynowej w Carlsberg Polska.

Całość wygospodarowanego miejsca - dzięki zastosowaniu automatycznej linii dystrybucji palet - to zwiększenie pojemności magazynu wyrobów gotowych o ok. 1700 palet i oszczędności na ich transporcie do magazynów zewnętrznych. Inwestycję w system dystrybucji palet zrealizowano w partnerstwie z Europa Systems - profesjonalnym dostawcą urządzeń dla logistyki.

Więcej informacji nt. realizowanych przez Carlsberg Polska działań na rzecz zrównoważonego rozwoju można znaleźć w raporcie za 2017 r., dostępnym tutaj: https://carlsbergpolska.pl/media/25386/carlsberg-polska-raport-csr-2017.pdf 

(red.)


kobiety w logistyce
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2018”
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Wyjęcie karty z tachografu – kiedy kierowca może to zrobić?
Europejski Urząd ds. Pracy - będzie kontrolować polskich kierowców w Europie
Bezpieczna podróż naszych dzieci w wakacje – jak o to zadbać?
Dobre auto z drugiej ręki – jak je rozpoznać w gąszczu ofert?
Jak skutecznie zarządzać „ogonem zakupowym”? - case study
Jakie są prawa i obowiązki pracowników przy kontrolach zwolnień lekarskich
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Tureckie sklepy powalczą o polskich klientów - debiutują zagraniczne platformy handlowe
Alimenciarze zza kółka nie uciekną od płatności
Co raz mniej upadłości firm – w maju 2019 spadek o 4,5 proc.
Przejścia graniczne pod kontrolą - NIK zbiera opinie internautów
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
FM Logistic ogłasza wyniki za rok 2018/19
Dachser otworzył kolejny oddział w Azji Południowej
Accolade zapowiada budowę kolejnych powierzchni magazynowych w Polsce
M7 przejęło Eurologis Centrum Logistyczne
Poczta Polska testuje RFID w identyfikacji przesyłek
Agility partnerem logistycznym wyścigów Porsche Carrera Cup Asia
FM Logistic rozbuduje dla Polpharmy swoje największe centrum dystrybucji farmaceutyk ...
Wyróżnienie dla ID Logistics w 24. Rankingu Firm TSL
JYSK zwiększa powierzchnię magazynową do 80 tys.mkw
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC