Konto pracodawcy


Kary administracyjne w systemie SENT – przewozy kolejowe

Od 1 sierpnia 2018 r. weszły w życie nowe przepisy dotyczące kar administracyjnych związanych z przewozem towarów w ramach krajowej sieci kolejowej. 14 czerwca weszła w życie nowelizacja ustawy o systemie monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów, tzw. SENT · Celem nowych regulacji jest skuteczniejsze monitorowanie transportu „towarów wrażliwych”.

Po nowelizacji ustawa oprócz transportu drogowego, objęła również transport kolejowy. Znacznie zwiększył się też zakres towarów objętych monitorowaniem. W katalogu oprócz towarów, które były śledzone w transporcie drogowym od 2017 roku, znalazły się teraz produkty lecznicze, środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyroby medyczne zagrożone brakiem dostępności na terytorium Polski. Wprowadzono także szereg istotnych zmian dla przewoźników i kierowców w zakresie sankcji. Nowe przepisy dotyczące nakładania kar pieniężnych związanych z przewozem towarów w ramach krajowej sieci kolejowej zaczną obowiązywać od 1 sierpnia. W ustawie wskazane zostały podmioty, które mają obowiązek zgłaszania, uzupełniania i aktualizacji zgłoszeń przewozu towarów zgodnie z wyszczególnioną listą, na odpowiednio przygotowanej platformie internetowej PUESC (www.puesc.gov.pl) – system SENT.
- Operatorzy logistyczni nie zostali wymienieni w katalogu określającym zakres podmiotowy ustawy. Mając jednak na uwadze zabezpieczenie szeroko rozumianych interesów klientów i podwykonawców oraz zagwarantowanie najwyższego poziomu świadczonych usług, DB Schenker udostępnia klientom narzędzia, które umożliwiają podanie numerów SENT związanych z wysyłką (numer referencyjny i klucz dla przewoźnika) w przekazywanym zleceniu oraz wydrukowanie ich na dokumentach przewozowych. Na tej podstawie dokonywane są uzupełnienia danych dotyczących przewozu zgłoszonej przesyłki - wyjaśnia Piotr Łoboda, doradca klienta DB SCHENKERinfo.

Nowelizacja wprowadziła też regulacje ułatwiające zgłaszanie towarów wrażliwych. Od 14 czerwca można dokonywać zbiorczych zgłoszeń oraz stosować jedynie Nomenklaturę Scaloną (CN) – opracowaną przez Komisję Europejską, a nie określanie rodzaju towaru według Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU). Dzięki temu rozwiązany zostanie problem niewłaściwej klasyfikacji towarów.

(źr. DB Schenker)

kobiety w logistyce
Rusza program mentoringowy dla liderek i liderów z branży morsko-logistycznej!
O zmianach i najnowszych trendach na rynku logistycznym rozmawiamy z Martą Tęsiorowską z Prologis
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Zmiany w rozliczaniu wynagrodzeń kierowców zatrzęsą rynkiem transportowym?
Skocz po whisky - czyli o czym wiedziec powinien importer alkoholi?
Czy zawodowy kierowca może wyruszyć w trasę ze swoim pupilem?
Czas pracy w porze nocnej i kary za przekroczenie 10 godzin
Podsumowanie kontroli PIP 2020 w transporcie i zapowiedź kolejnych!
Wysyłasz darmowe towary na fakturze proforma poza UE? To musisz zapłacić VAT!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Bez zmiany polskiego prawa koszty przewoźników zwiększą się nawet o 100%!?
Będzie rewizja Pakietu Mobilności. Ma negatywny wpływ na środowisko?!
Dachser o rozbieżnościach między podażą a popytem w transporcie morskim
Polska wykorzystuje swój potencjał na Nowym Jedwabnym Szlaku? – raport Rohlig Suus Logistics
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
CEVA uruchamia nowe usługi air cargo
15 lat Dachser w Polsce
MediaMarktSaturn uruchomił nowe centrum dystrybucji w Polsce
Firmy kurierskie napędzają popyt na powierzchnie magazynowe
21. Oddział PEKAES w Kaliszu rozpoczął prace
Wyścig z czasem – Hillebrand dostarczył w ciągu kilku dni 160 ton wina i 940 mln ...
Logistyczne wyzwania w recykling baterii dla motoryzacji
LPP przyspiesza wdrożenie RFID
CEVA Logistics dołącza do United Airlines Eco-Skies Alliance
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC