Dodaj ogłoszenie o pracy


Od kiedy we Francji będziemy płacić za SIPSI?

Kilka miesięcy temu branżą transportową obiegła wiadomość nt. opłat za SIPSI. Kwota ta miała sięgać aż 40 euro, a według niektórych źródeł, miała zostać pobierana od 1 stycznia 2018 roku. Jak zatem wygląda obecne stanowisko Francji?

Opłata, o której mowa, miała dotyczyć każdego pracownika, który zatrudniony jest w firmie mającej siedzibę poza terenem Francji. A wszystko to za sprawą dekretu z dnia 3 maja 2017 roku. Rząd francuski oświadczył, że opłaty mają zrekompensować koszty utworzenia i funkcjonowania systemu, który umożliwia zgłaszanie delegowanych pracowników. Data wdrożenia została wyznaczona na sam początek 2018 roku. Czy przedsiębiorcy mają się czego obawiać? - Na stronach systemu pojawił się komunikat o krążącej informacji o wprowadzeniu opłat. Operator systemu SIPSI poinformował w oficjalnym komunikacie, iż opłaty za zgłoszenia nie będą pobierane z dniem 1.01.2018. Co więcej – w komunikacie możemy również dowiedzieć się o tym, że takie działanie nie jest przewidziane w najbliższej przyszłości – przekonuje Mariusz Hendzel z Kancelarii Transportowej ITD-PIP.

Branża transportowa jest niezwykle dynamiczna, a stale zmieniające się regulacje prawne wprowadzają przedsiębiorców w zakłopotanie. Niezwykle ważna jest zatem weryfikacja wiadomości lub powołanie się na wiedzę i doświadczenie ekspertów.
(źr. ITD-PIP)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.