Dodaj ogłoszenie o pracy


Zakaz noclegów w kabinie na terenie Niemiec a odpoczynek regularny

Od 31 marca na terenie Niemiec obowiązuje zakaz odpoczynku w kabinie pojazdu. Bundestag potwierdził również zmianę w ustawie o kierujących pojazdami oraz obowiązujące kary w postaci mandatów od 60 do nawet 180 euro kary za każdą godzinę odpoczynku w ciężarówce. Jednak jest jedno ale…

W przypadku interpretacji ustawy należy sobie odpowiedzieć na jedno, kluczowe pytanie - czy każde 45 godzin postoju to odpoczynek regularny – wyjaśnia Mariusz Hendzel z kancelarii transportowej ITD-PIP. Nie zawsze. W przepisach o odpoczynkach tygodniowych jest wymóg rekompensaty, jest też możliwość niestosowania się do przepisów, gdy wymagają tego względy bezpieczeństwa osób pojazdu lub ładunku.

Zatem kierowca może odbierać w trasie odpoczynek skrócony np. 38 godzin i dalej 20 godzin zaległej rekompensaty za poprzednie skrócenie - taki postój trwa blisko 60 godzin a nie ma nic wspólnego z odpoczynkiem regularnym. Bazując dalej na przepisach Rozporządzenia 561/2006, w art. 12 jest regulacja pozwalająca niestosować się do art. 8, czyli o wymaganiu dot. odpoczynków tygodniowych, jeśli wynika to z bezpieczeństwa, np. nie ma bezpiecznego miejsca noclegu poza kabiną (brak hoteli na parkingach), a do najbliższego hotelu jest kilkadziesiąt kilometrów i nie ma możliwości dojazdu do niego. Kierowca ma wykonać wydruk i opis sytuacji i właśnie w tym momencie zyskuje prawo do spania w kabinie. Nieprzemyślane działania służb kontrolnych państw zachodnich mogą powodować wydawanie błędnych decyzji o ukaraniu, od których na pewno warto się odwoływać. Wdrożenie w życie tych przepisów nie będzie takie proste i myślę, że niemieccy funkcjonariusze doskonale sobie zdają z tego sprawę.

(red./źr. ITD-PIP)

czy wiedziałeś, że...
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.
W roku 2021 całkowita wartość transakcji w sektorze nieruchomości magazynowych w Europie wyniosła ok. 62 mld euro, co oznacza wzrost aż o 79% w porównaniu do średniej za poprzednie pięć lat. W Polsce odnotowano popyt na poziomie 7,35 mln m kw. oraz wzrost absorpcji o 84% rok do roku. W skali całego kontynentu najwięcej, bo aż 19,5 mld euro, zainwestowano w Wielkiej Brytanii, co stanowi 31% łącznego wolumenu. Wysokie poziomy aktywności inwestycyjnej odnotowano także w Niemczech (8,6 mld euro), Francji (6,5 mld euro), Szwecji (5,8 mld euro) oraz Holandii (5,7 mld euro).
Ponad 60 proc. pracowników w Polsce podczas pracy załatwia swoje prywatne spawy. Z drugiej strony, ponad połowa zatrudnionych odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony po godzinach pracy. Jednak zdecydowana większość podczas urlopu z łatwością odrywa się od obowiązków zawodowych i nie odczuwa presji od pracodawcy z tego powodu – tak wynika z globalnego badania Randstad Workmonitor.
Korona-kryzys dotknął niemałą grupę Polaków, ale jak wynika z danych Intrum, kobiety odczuły to bardziej. Pandemia zmniejszyła dochody i dobrobyt finansowy ponad połowy kobiet w naszym kraju (51 proc.) i 41 proc. mężczyzn.