Dodaj ogłoszenie o pracy


Prowadzisz sklep internetowy – zobacz jakie wymagania musisz spełnić od 14 lutego 2017!

W przyszłym roku Polska dołączy do światowego projektu, uruchomionego przez Google, w którym firmy prezentujące swoje produkty oraz pliki produktowe w Google Shopping mają obowiązek znakowania ich numerem GTIN – Globalnym Numerem Jednostki Handlowej (ang. Global Trade Item Number), czyli unikatowym dla każdego produktu numerem kodu kreskowego. Od 14 lutego 2017 r. również polskie firmy, które mają zamiar wprowadzić swoje produkty do Google Shopping będą musiały obowiązkowo oznaczyć je kodem kreskowym (GTIN).

Międzynarodowa organizacja GS1 współpracująca z firmą Google w ramach umowy partnerskiej, opracowała standard opisu produktów na potrzeby Internetu. Algorytmy wyszukiwarki Google wykorzystują numery GTIN od ponad 4 lat, doceniając unikalność identyfikacji produktu, jaką zapewniają kody kreskowe. Numery GTIN stanowią najbardziej rozpowszechniony sposób identyfikacji produktów na świecie, a ich struktura gwarantuje unikalność na skalę światową. Zapewniają jednoznaczną identyfikację dowolnej jednostki w taki sposób, aby mogła ona zostać wyszukana w bazie danych, np. w celu ustalenia jej ceny, ewidencji sprzedaży, potwierdzenia dostawy lub zidentyfikowania jej zamówienia.
- Właściciele sklepów powinni już teraz rozpocząć uzupełnianie numerów GTIN w plikach z listami produktów, które wysyłają do Google. W razie jakichkolwiek wątpliwości (np. czy produkt ma numer GTIN przypisany przez producenta) mogą skorzystać z pomocy konsultantów GS1 Polska oraz narzędzi oferowanych przez GS1: gepir.pl oraz produktywsieci.gs1.pl – mówi dr inż. Elżbieta Hałas, członek zarządu GS1 w Polsce.
Wprowadzenie produktu oznaczonego numerem GTIN umożliwia pracownikom Google Shopping dokładne poznanie cech produktu. Znając szczegółowy opis Google może przygotować obszerne informacje o produkcie. Zwiększa skuteczność reklamy, która przygotowana zostaje w taki sposób, aby trafiła ona do odpowiedniego klienta. Oznaczenie kodem kreskowym produktu przyspiesza proces wyszukiwania, ułatwia kupującym jego odnalezienie, a sprzedającym poprawia widoczność ich przedmiotów w Google Shopping.
Gwałtowny rozwój handlu internetowego sprawia, że prawidłowa identyfikacja produktu nabiera kluczowego znaczenia i wymaga szczególnej troski. W handlu on-line kod kreskowy ma jeszcze inne, dodatkowe zastosowanie, o którym wie nie każdy e-sprzedawca. Wymagany jest przez serwisy aukcyjne i wyszukiwarki np. eBay, Amazon, iTunes i Google, a użycie numeru GTIN premiowane jest w wynikach wyszukiwania. Sprzedawcy, którzy oznakowali już swoje produkty prawidłowo, prezentując je w Google Shopping zauważyli, że współczynniki konwersji (informacja, o tym jaka część internautów odwiedzających stronę www np. zarejestrowała się, wypełniła formularz kontaktowy, dokonała zakupu itp.) wzrosły nawet o 20 proc. Wykorzystanie numeru GTIN w internetowym opisie produktów oznacza:
- wyższy współczynnik klikalności
- większy zwrot wydatków na reklamy
- obniżenie współczynnika odrzuceń
- skuteczniejsze pozycjonowanie w wyszukiwarkach

Fundacja GS1 Polska jako organizacja krajowa zarządza Systemem GS1 w Polsce oraz wspiera uczestników Systemu w efektywnym wdrażaniu standardów. Jest jedyną instytucją upoważnioną do przyjmowania firm i instytucji z Polski do Systemu GS1 i nadawania im uprawnień do stosowania kodów GS1. Opracowuje rozwiązania krajowe oraz bierze aktywny udział w rozwijaniu globalnych standardów i nowych zastosowań. W Polsce numery GTIN przydziela Fundacja GS1 Polska.

Co to jest GS1?
GS1, neutralna, organizacja non profit, rozwijająca i wdrażająca globalne standardy oraz wspierająca współpracę pomiędzy partnerami handlowymi na całym świecie. GS1 jest najbardziej znane przez kod kreskowy, który przedsiębiorstwa umieszczają na produktach, a następnie skanowany jest w punkcie kasowym. System GS1 składa się z 3 grup standardów umożliwiających realizację określonych funkcji:
- identyfikację – standardy identyfikacyjne, globalne identyfikatory,
- gromadzenie – standardowe nośniki danych: kody kreskowe i znaczniki radiowe,
- współdzielenie – standardy GS1 dla wymiany danych.

Globalny Numer Jednostki Handlowej (GTIN – ang. Global Trade Item Number) – jest jednym z podstawowych identyfikatorów Systemu GS1, służącym do jednoznacznej identyfikacji jednostek handlowych, podlegających wycenie, zamówieniu lub fakturowaniu na dowolnym etapie łańcucha dostaw. Stanowi najbardziej rozpowszechniony sposób identyfikacji produktów, a jego struktura gwarantuje unikalność na skalę światową.

Chcesz dowiedzieć się więcej o nowych obowiązkach odwiedź kanał GS1 Polska, na którym można obejrzeć specjalny, poświęcony temu zagadnieniu webinar, zorganizowany przez Google Polska i GS1 Polska. Link do webinaru: https://www.youtube.com/watch?v=fsUD3JH-NzU"

(źr. GS1)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.