Konto pracodawcy


Świąteczny szczyt paczkowy ruszył – kurierzy radzą nie zwlekać z wysyłką do ostatniej chwili!

Na rynku kurierskim rozpoczął się właśnie świąteczny szczyt paczkowy. Liczba zamówień wrosła w sklepach internetowych już pod koniec listopada. Jak co roku firmy kurierskie apelują do klientów o nie zwlekanie z wysyłką paczek. Co zrobić, aby wszystkie przesyłki trafiły pod choinkę na czas – radzi DPD Polska!
Po „czarnym” piątku”, czyli dniu tradycyjnych w krajach anglosaskich i coraz popularniejszych w Polsce promocji i wyprzedaży poprzedzających adwent, kurierzy i sklepy internetowe zaczynają mierzyć się z największym wyzwaniem logistycznym roku – świątecznym szczytem paczkowym. W ciągu dwóch tygodni poprzedzających Wigilię średnie dzienne wolumeny przesyłek są większe nawet o 50 proc. niż w pozostałej części roku. W tym okresie firmy kurierskie zwiększają zatrudnienie, m.in. w magazynach, contact center oraz na stanowiskach kurierów. Paczki doręczane są również w soboty, a niektórzy jak np. DPD Polska, wykraczają poza rynkowy standard i udostępniają nadawcom możliwość wysyłania paczek w weekendy z dostawą w najbliższy poniedziałek po nich następujący. To idealna propozycja dla wysyłających, którzy chcą zrealizować wszystkie otrzymane zamówienia w tym gorącym okresie.
Chcąc uniknąć obaw, czy zamówione prezenty pod choinkę dotrą na czas, warto złożyć zamówienia w sklepach internetowych z odpowiednim, co najmniej dziesięciodniowym wyprzedzeniem. Wiele przesyłek dociera do adresatów z opóźnieniem z powodu błędnie, bądź nieczytelnie wypełnionych pól teleadresowych. Aby ustrzec się niepotrzebnego stresu proponujemy kilka porad, które zminimalizują ryzyko kłopotów.
1. Warto złożyć zamówienie w sklepie internetowym z bezpiecznym wyprzedzeniem, najlepiej dwutygodniowym, a najpóźniej na pięć dni roboczych przed Wigilią. Jest to również dobre zabezpieczenie przed skutkami czynników losowych, w tym m.in. wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych, które mogą spowodować opóźnienia, a na które kurier nie ma wpływu.
2. Należy zadbać o prawidłowe wpisanie adresu odbiorcy i danych kontaktowych (telefon, e-mail).
3. Paczki standardowo doręczane są w godzinach pracy (pomiędzy 9 a 17), dlatego warto pomyśleć o zamówieniu przesyłki do miejsca, gdzie spędzamy większą część dnia.
4. Warto sprawdzić, czy zamawiany towar jest dostępny w magazynie e-sklepu. Jego brak z pewnością wydłuży cały proces doręczania prezentu.
5. Dobrze jest monitorować status przesyłki poprzez narzędzie służące do „śledzenia” paczki udostępnione na stronie internetowej firmy kurierskiej.
6. Elastyczne zarządzanie odbiorem paczki ułatwia usługa Predict - odbiorca otrzymuje powiadomienie e-mail lub sms zawierające precyzyjną informację o  planowanym doręczeniu wraz z wygodną opcją zmiany terminu doręczenia oraz imię i numer telefonu kuriera.
- W tym roku po raz pierwszy za świąteczne e-zakupy będzie można zapłacić u kuriera DPD Polska kartą płatniczą, oczywiście jeżeli nadawca paczki, na przykład sklep internetowy, ma stosowne zapisy w umowie z DPD. Na razie płatności kartą dostępne są w Warszawie i we Wrocławiu, ale z czasem zostaną wprowadzone w całej Polsce  - mówi Łukasz Zembowicz, dyrektor sprzedaży i marketingu DPD Polska. - Planując przedświąteczne zakupy warto pamiętać, że w grudniu aura czasem płata figle. Opady śniegu czy gołoledź powodują duże utrudnienia w ruchu kołowym, na którym przecież opiera się cały transport przesyłek kurierskich. Odpowiednie wyprzedzenie, z jakim składamy zamówienia, pozwala zminimalizować ryzyko poważniejszych opóźnień – dodaje Łukasz Zembowicz.

Poradnik dla e-sklepów
Doświadczenia ostatnich lat pozwoliły wypracować standardy działania w przypadkach wzmożonej aktywności handlowej. Oto kilka podstawowych czynności, o których warto pamiętać:
1. Wyraźnie zaznaczaj na platformie sprzedażowej e-sklepu produkty, których nie ma na magazynie (które wymagają dłuższego czasu dostawy)
2. Rozważ zatrudnienie na okres przedświąteczny dodatkowych pracowników.
3. Polecaj klientom korzystanie z śledzenia przesyłek oraz innych usług wspomagających proces dostarczenia paczki do adresata.
4. Umieść na swojej witrynie komunikat z poradą o dokonaniu zakupów odpowiednio wcześniej przed świętami. Zaznacz termin, po którym nie będą przyjmowane nowe zamówienia.
Zastosowanie się do powyższych wskazówek zwiększy prawdopodobieństwo, że przesyłki dotrą na czas i we właściwe miejsce, w dobrym stanie i bez niepotrzebnych emocji związanych z ewentualnymi opóźnieniami.

(red/źr. DPD Polska)

kobiety w logistyce
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2018”
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Co zrobić, jeśli kierowca miał wypadek przy pracy?
Wyjęcie karty z tachografu – kiedy kierowca może to zrobić?
Europejski Urząd ds. Pracy - będzie kontrolować polskich kierowców w Europie
Bezpieczna podróż naszych dzieci w wakacje – jak o to zadbać?
Dobre auto z drugiej ręki – jak je rozpoznać w gąszczu ofert?
Jak skutecznie zarządzać „ogonem zakupowym”? - case study
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Tureckie sklepy powalczą o polskich klientów - debiutują zagraniczne platformy handlowe
Alimenciarze zza kółka nie uciekną od płatności
Co raz mniej upadłości firm – w maju 2019 spadek o 4,5 proc.
Przejścia graniczne pod kontrolą - NIK zbiera opinie internautów
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
MLP Group podwoiło poziom komercjalizacji
UPS i Izba Gospodarki Elektronicznej łączą siły
Jak wygrać rywalizację o największe talenty?
Transporty Fracht FWO do Japonii
W Czechach już niedługo ruszy satelitarny system opłat drogowych - jesteś gotowy ...
Kuehne+Nagel podpisał umowę z wiedeńskim lotniskiem na obsługę farmaceutyków
Raben w trosce o zmiany klimatyczne inwestuje w proekologiczne pojazdy
FM Logistic ogłasza wyniki za rok 2018/19
Dachser otworzył kolejny oddział w Azji Południowej
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC