Dodaj ogłoszenie o pracy


Czy wzrosną obciążenia przewoźników i starostów po 4 grudnia 2011?

4 grudnia 2011 r. wejdzie w życie tzw. pakiet transportowy, który obejmuje trzy rozporządzenia regulujące warunki wykonywania zawodu przewoźnika drogowego w krajach UE. Firma Deloitte podjęła się próby podsumowania kosztów jakie wiążą się z wprowadzeniem nowym uregulowań na rynku transportowym.

 

Jak wcześniej pisaliśmy na łamach portalu Pracujwlogistyce.pl w artykułach na temat zmian w transporcie drogowym, nowe uregulowania unijne, które wejdą w życie 4 grudnia 2011r. na rynku transportowym wprowadzą nowe warunki wykonywania usług transportowych i dostępu do zawodu przewoźnika. Zmiany dotyczą m.in. zamiany licencji międzynarodowej na wspólnotową, konieczności korzystania z bazy eksploatacyjnej, nowych warunków jakie trzeba spełnić aby wykonywać zawód przewoźnika drogowego - m.in. rozszerzono katalog dotyczący dobrej reputacji, nowych warunków zabezpieczeń finansowych czy też nowe określenie siedziby przewoźnika.
O szczegółach tych zmian pisaliśmy w naszych artykułach, zobacz poniżej:

Wkrótce wejdą w życie nowe warunki wykonywania przewozów drogowych rzeczy oraz zarządzania transportem - jeśli nie chcesz stracić firmy transportowej przeczytaj!

Co z licencjami na transport drogowy po 4 grudnia?

Posiadasz tylko licencję międzynarodową, pomyśl również o uzyskaniu krajowej!

Nowe prawo nie zahamuje rozwoju firm przewozowych? - rozmowa z Andrzejem Bogdanowiczem dyrektorem Departamentu Transportu Drogowego Ministerstwa Infrasruktury

Tylko 4 firmy i flota 50 pojazdów od 4 grudnia 2011r.? - pyta zarządzający transportem

 

 

Co z kosztami?
Na dzisiejszej konferencji prasowej firma Deloitte próbowała podsumować koszty jakie mogą się wiązać z wprowadzeniem nowych warunków wykonywania usług transportu drogowego. Zdaniem ekspertów z Deloitte Legal najbardziej ucierpią mali przewoźnicy, którzy muszą liczyć się ze zwiększeniem kosztów prowadzenia działalności – nawet do kilkunastu tysięcy złotych w skali roku (chociażby potwierdzenie zdolności finansowej poprzez roczne sprawozdanie finansowe dokonane przez audytora). Zdaniem ekspertów z Deloitte Legal już sama konieczność dostosowania się do wymogów wynikających z rozporządzeń może rodzić dla firm dodatkowe koszty. Sam fakt, że zgodnie z aktualnym brzmieniem projektu zmian do ustawy o transporcie drogowym przedsiębiorcy prowadzący transport międzynarodowy będą musieli ponieść koszt uzyskania nowej licencji w granicach 800 – 1000 zł. Do stosowania rozporządzeń unijnych w naszym kraju będą musieli przygotować się również starostowie, gdyż nowe, obarczone wątpliwościami, wymogi stawiane przedsiębiorcom będą musiały być przez nich egzekwowane. Urzędy powinny – zgodnie z przepisami Rozporządzenia 1071/2009 – podać do publicznej wiadomości wszystkie warunki obowiązujące na jego mocy, wszelkie inne przepisy krajowe, procedury obowiązujące zainteresowanych wnioskodawców, wraz z odpowiednimi wyjaśnieniami.

(red. PwL)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.