Konto pracodawcy


Ukraina znosi cła dodatkowe wwozowe

Rząd Ukrainy postanowił uchylić z dniem 1 stycznia 2016 r. dodatkowe cła wwozowe w wysokości 5-10 proc. Wprowadzone na początku 2015 r. opłaty doprowadziły do zwiększenia stabilności gospodarczej Ukrainy.
Według oficjalnej informacji centrum prasowego Ministerstwa Rozwoju Gospodarczego i Handlu Ukrainy, 21 października 2015 roku, Gabinet Ministrów Ukrainy zatwierdził zniesienie od 1 stycznia 2016 r. dodatkowe cła przywozowe w wysokości 5-10 proc. na produkty importowane. Odpowiedni projekt ustawy wkrótce zostanie przedłożony Najwyższej Radzie Ukrainy.
- Zniesienie dodatkowego cła pozwoli na zmniejszenie cen importowanych produktów, a tym samym może doprowadzić do zwiększenia intensywności relacji handlowych z Ukrainy z krajami UE – mówi Jarosław Chałas, partner zarządzający Kancelarii Chałas i Wspólnicy. – Dodatkowe opłaty zostały wprowadzone ze względu na ochronę rynku wewnętrznego Ukrainy. W sytuacji względnej stabilności pojawiła się okazja do powrotu na ścieżkę wymiany handlowej na satysfakcjonującym poziomie. Warto podkreślić, że Główny Urząd Statyczny odnotował ostatnio spadek eksportu na rynki Wspólnoty Niepodległych Państw, w tym na Ukrainę o 9,6 proc., który wyniósł 1 807,5 mln euro.
Tymczasowe dodatkowe cła przywozowe były używane jako narzędzie stabilizacji makroekonomicznej. W szczególności dzięki tym przymusowym działaniom obecnie można stwierdzić poprawienie stanu bilansu płatniczego i złagodzenie niestabilności rynków zagranicznych dla gospodarki narodowej. Wyniki wstępnej analizy skuteczności dodatkowego cła przywozowego pokazały, że pierwsze oznaki stabilizacji stały się widoczne w drugim kwartale 2015 roku.
Postanowienia ustawy dotyczące dodatkowych  opłat importowych weszły w życie w dniu 25 lutego 2015 roku i były zaplanowane zgodnie z umowami zawartymi pomiędzy Rządem Ukrainy a MFW i UE do końca br. Opłaty nie miały zastosowania do importu tzw. krytycznego, leków, zasobów energetycznych, w szczególności, gazu naturalnego, i innych ważnych dla gospodarki ukraińskiej i ludności towarów.

(źr. Kancelaria Chałas i Wspólnicy)

kobiety w logistyce
Aż 66 proc. zatrudnionych w przemyśle lekkim to kobiety
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Podsumowanie 2019 roku w prawie pracy
Bruksela o krok bliżej do zatwierdzenia pakietu mobilności
Klasyfikacja taryfowa towarów a Wiążąca informacja stawkowa?
Co ze starym urządzeniem do poboru opłat drogowych w Czechach?
10 wskazówek GEFCO - jak dobrze przygotować firmę na Brexit
Leasing samochodów 2019 - jak zmiany w prawie wpłynęły na rynek
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Intralogistyka w 2019 – co działo się w polskiej gospodarce magazynowej?
Apetyt inwestorów na nieruchomości w CEE nie spada
Co czeka logistykę, produkcję i handel w 2020 roku?
Jak zadbać o komfortowe i twórcze środowisko pracy
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Poczta Polska podsumowała miniony rok
Tańczący z paletami w Wielkim Finale Raben
Nowy dyrektor pionu operacyjnego VIVE Textile Recycling
BIK w 2019 roku podpisał umowy najmu na 40 tys. mkw. powierzchni magazynowej
Koleje Mazowieckie posiadają super nowoczesny symulator jazdy
W 7R Park Tczew powstaje kolejny BTS – tym razem dla POLOmarket
Jak Dachser korzysta z inteligentnej intralogistyki?
Just-in-time w dużym rozmiarze - dedykowany transport lotniczy do elektrowni w Austr ...
Hillebrand przejmuje kolejne spółki
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC