Konto pracodawcy


Ukraina znosi cła dodatkowe wwozowe

Rząd Ukrainy postanowił uchylić z dniem 1 stycznia 2016 r. dodatkowe cła wwozowe w wysokości 5-10 proc. Wprowadzone na początku 2015 r. opłaty doprowadziły do zwiększenia stabilności gospodarczej Ukrainy.
Według oficjalnej informacji centrum prasowego Ministerstwa Rozwoju Gospodarczego i Handlu Ukrainy, 21 października 2015 roku, Gabinet Ministrów Ukrainy zatwierdził zniesienie od 1 stycznia 2016 r. dodatkowe cła przywozowe w wysokości 5-10 proc. na produkty importowane. Odpowiedni projekt ustawy wkrótce zostanie przedłożony Najwyższej Radzie Ukrainy.
- Zniesienie dodatkowego cła pozwoli na zmniejszenie cen importowanych produktów, a tym samym może doprowadzić do zwiększenia intensywności relacji handlowych z Ukrainy z krajami UE – mówi Jarosław Chałas, partner zarządzający Kancelarii Chałas i Wspólnicy. – Dodatkowe opłaty zostały wprowadzone ze względu na ochronę rynku wewnętrznego Ukrainy. W sytuacji względnej stabilności pojawiła się okazja do powrotu na ścieżkę wymiany handlowej na satysfakcjonującym poziomie. Warto podkreślić, że Główny Urząd Statyczny odnotował ostatnio spadek eksportu na rynki Wspólnoty Niepodległych Państw, w tym na Ukrainę o 9,6 proc., który wyniósł 1 807,5 mln euro.
Tymczasowe dodatkowe cła przywozowe były używane jako narzędzie stabilizacji makroekonomicznej. W szczególności dzięki tym przymusowym działaniom obecnie można stwierdzić poprawienie stanu bilansu płatniczego i złagodzenie niestabilności rynków zagranicznych dla gospodarki narodowej. Wyniki wstępnej analizy skuteczności dodatkowego cła przywozowego pokazały, że pierwsze oznaki stabilizacji stały się widoczne w drugim kwartale 2015 roku.
Postanowienia ustawy dotyczące dodatkowych  opłat importowych weszły w życie w dniu 25 lutego 2015 roku i były zaplanowane zgodnie z umowami zawartymi pomiędzy Rządem Ukrainy a MFW i UE do końca br. Opłaty nie miały zastosowania do importu tzw. krytycznego, leków, zasobów energetycznych, w szczególności, gazu naturalnego, i innych ważnych dla gospodarki ukraińskiej i ludności towarów.

(źr. Kancelaria Chałas i Wspólnicy)

kobiety w logistyce
30 lat w Polsce – jaki przepis na sukces ma prezes firmy LOXX – Iwona Betlejewska?
Karen Reddington nową prezes FedEx Express w Europie oraz CEO TNT
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
reklama
Mniej paliwa, mniej CO2 - dlaczego ekonomika paliwowa jest tak ważna?
Tarcze antykryzysowe okiem doradcy podatkowego
Zmiany w dyrektywie o delegowaniu pracowników nie dotyczą kierowców?!
ABC postępowania celnego
Mandaty i taryfikatory w transporcie – jak jeździć w zgodzie z prawem?
Projekt rozporządzenia KE dla transportu drogowego w czasach pandemii
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Czy pakiet mobilności zakłóci powrót do równowagi branży transportowej?
Spedytorzy mówią - „Nie Dla Opłaty Manipulacyjnej DCT Gdańsk”
Wakacje na „L4” – czy zabraknie rąk do pracy?
Jak zagraniczna sprzedaż może pomóc firmom w czasie pandemii? - komentarz DHL
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
DHL Express dołącza do swojej floty nowe frachtowce Boeing 767-300 Freighters
DB Schenker otworzy nowy terminal na Lubelszczyźnie
FM Logistic uruchamia kolejną platformę logistyczną dla Polpharmy
CEVA Logistics uruchomiła innowacyjną platformę do zarządzania transportem - myCE ...
Nestlé dołączyło do European Clean Trucking Alliance
Gebrüder Weiss przejmuje część działalności Ipsen Logistics
Powstała nowa zwrotna butelka PET - czy czeka nas opakowaniowa rewolucja?
ID Logistics podsumowało I półrocze - wzrost sprzedaży o 4,3 proc.
Dobre wyniki po pierwszej połowie roku w Kuehne+Nagel
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC