Konto pracodawcy


Ukraina znosi cła dodatkowe wwozowe

Rząd Ukrainy postanowił uchylić z dniem 1 stycznia 2016 r. dodatkowe cła wwozowe w wysokości 5-10 proc. Wprowadzone na początku 2015 r. opłaty doprowadziły do zwiększenia stabilności gospodarczej Ukrainy.
Według oficjalnej informacji centrum prasowego Ministerstwa Rozwoju Gospodarczego i Handlu Ukrainy, 21 października 2015 roku, Gabinet Ministrów Ukrainy zatwierdził zniesienie od 1 stycznia 2016 r. dodatkowe cła przywozowe w wysokości 5-10 proc. na produkty importowane. Odpowiedni projekt ustawy wkrótce zostanie przedłożony Najwyższej Radzie Ukrainy.
- Zniesienie dodatkowego cła pozwoli na zmniejszenie cen importowanych produktów, a tym samym może doprowadzić do zwiększenia intensywności relacji handlowych z Ukrainy z krajami UE – mówi Jarosław Chałas, partner zarządzający Kancelarii Chałas i Wspólnicy. – Dodatkowe opłaty zostały wprowadzone ze względu na ochronę rynku wewnętrznego Ukrainy. W sytuacji względnej stabilności pojawiła się okazja do powrotu na ścieżkę wymiany handlowej na satysfakcjonującym poziomie. Warto podkreślić, że Główny Urząd Statyczny odnotował ostatnio spadek eksportu na rynki Wspólnoty Niepodległych Państw, w tym na Ukrainę o 9,6 proc., który wyniósł 1 807,5 mln euro.
Tymczasowe dodatkowe cła przywozowe były używane jako narzędzie stabilizacji makroekonomicznej. W szczególności dzięki tym przymusowym działaniom obecnie można stwierdzić poprawienie stanu bilansu płatniczego i złagodzenie niestabilności rynków zagranicznych dla gospodarki narodowej. Wyniki wstępnej analizy skuteczności dodatkowego cła przywozowego pokazały, że pierwsze oznaki stabilizacji stały się widoczne w drugim kwartale 2015 roku.
Postanowienia ustawy dotyczące dodatkowych  opłat importowych weszły w życie w dniu 25 lutego 2015 roku i były zaplanowane zgodnie z umowami zawartymi pomiędzy Rządem Ukrainy a MFW i UE do końca br. Opłaty nie miały zastosowania do importu tzw. krytycznego, leków, zasobów energetycznych, w szczególności, gazu naturalnego, i innych ważnych dla gospodarki ukraińskiej i ludności towarów.

(źr. Kancelaria Chałas i Wspólnicy)

kobiety w logistyce
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Regularne tygodniowe odpoczynki poza kabiną auta to kłopot dla kierowców
Zmiany w transporcie lekkim – czyli busy na europejskich drogach
Pracownicze Plany Kapitałowe w 10 pytaniach i odpowiedziach
Niższa stawka PIT od 1 października a rok podatkowy
Nowe zasady wystawiania faktur – NIP na paragonie
Zmiany w drogowych kontrolach technicznych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Spada popyt na aircargo, a zdolność przewozowa linii lotniczych rośnie
O kosztach budowy dróg – ile za ile?
Unia zaprzecza sama sobie i stawia cele nie do spełnienia
Dostawa alkoholi a wyzwania w okresie przedświątecznym - komentarz eksperta
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Opłaty drogowe w Serbii można już rozliczać metodą post-pay
Media Expert otwiera magazyn cross-dockowy w MMP Bydgoszcz
LPP uruchomiło magazyn e-commerce w Rumunii
GLS stawia na ekologiczne pojazdy
GLS Poland partnerem WTS Sparta
Linie Emirates przewiozły już 46 mln ton cargo z/do Warszawy
Komunikacja międzykulturowa na 25-lecie WISTA Poland
Volvo Trucks działa już 25 lat na polskim rynku
Poczta Polska tworzy coraz więcej miejsc pracy dla osób niepełnosprawnych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC