Dodaj ogłoszenie o pracy


Awaria parkomatu, czy zapłacisz mandat za brak opłaty?

Problemy techniczne, uszkodzenie przez wandali – powód, dla którego parkomat nie działa jest z punktu widzenia kierowców nieistotny. Ważne są wynikające z tego problemy z zapłaceniem za postój w strefie płatnego parkowania, czego efektem może być mandat. Jest jednak sposób, by uniezależnić się od kaprysów parkomatów.
W ubiegłym roku w samej Warszawie zarejestrowano 4500 zgłoszeń związanych z nieprawidłową pracą parkomatów. Dotyczyły one awarii i uszkodzeń będących efektem chuligańskich wybryków.  Z podobnymi sytuacjami spotykają się kierowcy w innych polskich miastach, w których funkcjonują strefy płatnego parkowania. Zmotoryzowani zwracają przy tym uwagę, że zasady postępowania w razie niemożności opłacenia postoju nie są jasno sprecyzowane, a przede wszystkim powszechnie dostępne. W efekcie tego część z nich rezygnuje z uiszczenia stosowanej kwoty, narażając się na mandat.

Gdy parkomat nie działa…
Co robić w razie stwierdzenia awarii automatu parkingowego? W praktyce najprostszym rozwiązaniem jest poszukanie najbliższego, w którym można wykupić bilet. A w teorii?  „Należy postąpić zgodnie z informacją umieszczoną na parkomacie, tj. zgłosić ten fakt pod wskazany numer kontaktowy” – informuje Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu. „W czasie rozmowy telefonicznej
w systemie rejestrowany jest numer rejestracyjny pojazdu osoby zgłaszającej usterkę, numer błędnie działającego automatu oraz rodzaj awarii. Informacja ta automatycznie jest wysyłana do serwisu w celu weryfikacji zgłoszenia oraz ewentualnego usunięcia awarii [zdarzają się zgłoszenia awarii, które nie znajdują potwierdzenia]. W tym miejscu należy podkreślić, iż kierowca zgłaszający awarię automatu informowany jest o tym, iż w przypadku otrzymania wezwania – raportu z tytułu braku opłaty za postój w Strefie Płatnego Parkowania zobowiązany jest do złożenia reklamacji”. Podobne zasady obowiązują w większości miast, w których postój jest płatny.

Zapomnij o parkomatach
Ci kierowcy, którzy chcą uniezależnić się od stanu technicznego parkomatów i uniknąć ewentualnych batalii z zarządami dróg, mogą zdecydować się na płacenie za postój z użyciem rozwiązań mobilnych, takich jak mobiParking. Wszystkie czynności związane z regulowaniem należności można wykonać w ciągu kilkunastu sekund, bez wychodzenia z samochodu. Pozwala to zapomnieć o parkomatach – ich awariach, konieczność odliczania drobnych, szukania urządzeń, udawanie się do parkometru
i samochodu, kiedy chce się przedłużyć parkowanie. W każdej chwili można to zrobić z poziomu komórki – wyjaśnia Dariusz Mazurkiewicz, prezes firmy SkyCash, zarządzającej usługą mobiParking.

(red)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.